Google+
Home » Sanatate » Situație încurcată pentru Spitalul Județean de Urgență Vaslui: a pierdut 11 milioane de lei și nu-i poate recupera

Situație încurcată pentru Spitalul Județean de Urgență Vaslui: a pierdut 11 milioane de lei și nu-i poate recupera

de Dănuț CIOBANU

Spitalul Județean de Urgență Vaslui nu a reușit să recupereze debitul de 11 milioane de lei de la Casa Județeană de Sănătate. Banii reprezintă contravaloarea serviciilor medicale prestate peste valoarea din contract aferentă anilor 2013 și 2014. Din cauză că s-a refuzat plata servicilor prestate, Spitalul de Urgență a dat în judecată Casa de Sănătate, dar a pierdut.

Spitalul Județean de Urgenă (SJU) Vaslui a pierdut procesul cu Casa Județeană de Asigurări de Sănătate (CJAS) Vaslui, în vederea recuperării sumei de 11,33 milioane lei, reprezentand servicii medicale prestate.

Litigiul dintrecele două instituții viza contravaloarea serviciilor medicale prestate peste valoarea din contract aferentă anilor 2013 și 2014.

Initial, Judecătoria Vaslui a respins cererea formulată de unitatea sanitară în vederea recuperării celor 11 milioane de lei. În consecință, SJU Vaslui a făcut recurs la Curtea de Apel Iași, iar primul termen de judecată a fost în data de 2 noiembrie 2016. Ulterior, după mai mute termene de judecată, Curtea de Apel Iași a respins recursul SJU Vaslui în vederea recuperării debitului.

”Judecătorul a văzut contractul nostru cu CJAS Vaslui ca pe o înțelegere comercială între două părți. Au considerat că ei și-au achitat partea din contract și, prin urmare, am pierdut procesul și nu am mai recuperat cele 11 milioane de lei”, a explicat Ana Rinder, directorul SJU Vaslui.

La începutul anului 2016, conducerea SJU Vaslui a solicitat Consiliului Judetean Vaslui acordul pentru angajarea unui avocat care să reprezinte instituția în acest proces dificil.

Serviciile prestate de furnizorii de servicii medicale au depășit contractele. Noi nu putem refuza pacienții. Nu putem spune că s-au terminat banii. Aceste servicii medicale, prestate și neachitate, au fost făcute cu seriozitate și responsabilitate de către cadrele medicale. Odată cu introducerea cardului de sănătate, avem și multe servicii care nu au fost validate și, implicit, decontate. Suntem în corespondență cu CNAS în vederea achitării acestei sume. Au fost refuzate plățile pentru serviciile prestate, iar acum urmează ca banii să fie recuperați prin intermediul instanței de judecată”, a fost pledoaria de atunci a Anei Rinder în fața consilierilor județeni.

Chiar dacă aceștia s-au lăsat convinși de argumentele managerului, angajarea serviciilor de avocatură pe care aceasta le vedea ca pe o salvare au fost inutile în final.

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: