Home / Politic / Deputatul Daniel Olteanu (ALDE), interpelare către ministrul Transporturilor și solicitare de măsuri rapide după intrarea în insolvență a constructorului Variantei ocolitoare Bârlad

Deputatul Daniel Olteanu (ALDE), interpelare către ministrul Transporturilor și solicitare de măsuri rapide după intrarea în insolvență a constructorului Variantei ocolitoare Bârlad

Intrarea în insolvență a companiei care derulează contractul de construire a Variantei ocolitoare Bârlad a determinat o reacție imediată din partea deputatului Daniel Olteanu. Acesta a avut, de-a lungul timpului, mai multe intervenții publice, interpelări, și declarații în Parlament, în care a atras atenția că modul în care CNAIR și Ministerul Transporturilor gestionează reabilitarea DN18 s-ar putea răsfrânge și asupra derulării contractului aferent Variantei ocolitoare Bârlad.

«Am transmis mai multe interpelări miniștrilor Transporturilor, de-a lungul timpului, cu privire la investițiile în infrastructura Moldovei și, ca parlamentar ales în Circumscripția Vaslui, este firesc să acord o atenție sporită modului în care este implementat programul politic și de guvernare, modul în care sunt respectate promisiunile electorale. Din această perspectivă, Varianta ocolitoare Bârlad este, deocamdată, singurul proiect mediu a cărui execuție ar putea demara la nivelul județului Vaslui, o necesitate de zeci de ani și o promisiune nematerializată de către toate guvernările. Dați-mi voie să preiau îngrijorările bârlădenilor și ale tuturor celor preocupați de această investiție, după apariția informației cu privire la intrarea în insolvență a constructorului desemnat, compania Tehnic Asist.», își explică Daniel Olteanu demersul în fața ministrului Transporturilor.

Deputatul vasluian i-a atras atenția ministrului, în cadrul unei noi interpelări, asupra unei posibile responsabilități a CNAIR în intrarea în insolvență a companiei desemnate să execute Varianta ocolitoare Bârlad: «Este foarte important să ne asigurăm de faptul că antreprenorul nu are nicio piedică din partea statului în derularea contractului, dar și că lucrările executate vor fi conforme din punct de vedere calitativ.

În acest sens, după cum am sesizat și cu alte ocazii, există suspiciuni întemeiate că modul de derulare a contractului „Reabilitare DN18 LOT 1 Moisei – Borșa km 131+627 – km 156+232 – BEI – etapa VI”, în valoare de 83,72 milioane lei, gestionat de CNAIR și cu executant Tehnic Asist, ar putea fi una dintre cauzele care au dus la insolvența acestei companii, iar efectele să se răsfrângă și asupra derulării contractului aferent construirii Variantei ocolitoare Bârlad. Reamintesc faptul că acest contract are data începerii lucrărilor 24.08.2015, presupune reabilitarea a 24 km de drum național, are câteva termene de finalizare a lucrărilor amânate, aflându-se în prezent la un stadiu fizic de 85,20% și un stadiu financiar de 69,35%, ceea ce înseamnă lucrări efectuate fără a le fi încasată contravaloarea de aproximativ 12 milioane lei.

Este descalificant pentru CNAIR, în condițiile în care explicațiile sunt „alocările insuficiente pentru efectuarea plăților către antreprenor”, să asiste pur și simplu la această viteză de execuție de 6 km reabilitare drum național / an, finalizarea lucrărilor fiind amânată pentru 2019, termen nedefinit clar, chiar conform CNAIR.

Vă reamintesc, în context, cele mai recente declarații ale domnului ministru de Finanțe, Eugen Teodorovici: „nimeni nu oprește companiile statului să facă investiții”, și faptul că, la rectificare, Ministerul Transporturilor a avut sume bugetate și neconsumate de peste 1 miliard lei!», notează deputatul ALDE în interpelarea adresată șefului de la Transporturi.

Daniel Olteanu îi cere ministrului Transporturilor „garanții că antreprenorul Tehnic Asist are capacitatea tehnică și economică de a duce la bun sfârșit contractul aferent construirii Variantei ocolitoare Bârlad”, precum și identificarea și tragerea la răspundere a celor responsabili de efectuarea cu întârziere a plăților către constructori, dar și de nealocarea fondurilor necesare derulării lucrărilor, în condițiile în care, anual, Ministerul Transporturilor a avut, la rectificările bugetare, fonduri neconsumate.

About Tehno Redactor

x

Check Also

Vasluienii mai au 7 zile la dispoziție să se înscrie pentru a vota la prezidențiale în străinătate

Cei care nu se vor ...

Mesajul exasperat al USR Bârlad în legătură cu străzile orașului: ”Primăria peticește drumurile continuu, fără nicio strategie”

Încercările disperate ale conducerii Primăriei ...

(Facsimil) PSD Bârlad a făcut anunțul oficial: șoseaua de centură a Bârladului intră în linie dreaptă

Așa cum am anunțat în ...

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
%d blogeri au apreciat: