Google+
Home » Invatamant » Bucurie mare: elevii vasluieni vor petrece mai puține ore la școală. Măsuri speciale pentru ”cumințirea” bătăușilor

Bucurie mare: elevii vasluieni vor petrece mai puține ore la școală. Măsuri speciale pentru ”cumințirea” bătăușilor

Mara GRIGORIU

Timpul petrecut săptămȃnal în sala de clasă de elevii din învățământul primar, gimnazial și liceal va fi mai mic decȃt în prezent, după ce Legea Educației Naționale a fost modificată în Parlament.

Măsura limitării numărului de ore școlare vine în sprijinul elevilor, care nu de puține ori au fost victime ale oboselii acumulate din cauza programului zilnic încărcat și nu au mai putut face față exigențelor impuse de dascăli.

Proiectul legislativ care a primit votul final al senatorilor prevede că numărul de ore petrecute săptămânal la școală de către elevii din învățământul primar să fie limitat la 20, în condițiile în care, în prezent, copiii ajung să învețe și 22 de ore la clasa a IV-a.

Pentru ciclul gimnazial, numărul maxim de ore permise este 25 pe săptămână, adică mai puțin cu 4 – 5 ore față de cȃt petrec acum în școală elevii de clasa a VIII -a.

În ceea ce îi privește pe liceeni, aceștia vor învăța cel mult 30 de ore pe săptămână.

Limitele orare aduse de modificările la Legea Educației Naționale se referă la orele “alocate atât pentru predare și evaluare, cât și pentru învățarea în clasă, asistată de cadrul didactic, a conținuturilor predate”.

Orice formă de bullying este interzisă

O altă modificare în cuprinsul Legii Educației prevede acceptarea înscrierii, de către unitățile de învățământ, a persoanelor care nu dețin cod numeric personal (CNP). Măsura vizează peste 160.000 de persoane, la nivelul întregii țări, printre care se numără și copiii vasluieni fără identitate, ori cei născuți în străinătate, pentru care părinții nu au făcut demersurile necesare să primească actele celor mici.

Pe de altă parte, Legea Educației a fost completată cu un articol care definește și interzice bullying-ul în școli și în toate spațiile destinate educației și formării profesionale. Pentru a putea identifica și interveni în astfel de cazuri, educatorii și profesorii vor trebui să participe la cursuri de perfecționare privind problemele legate de violența psihologică.

Violența psihologică sau „bullying” este definită astfel: „Acțiunea sau seria de acțiuni fizice, verbale, relaționale și/sau cibernetice, într-un context social dificil de evitat, săvârșită cu intenție, care implică un dezechilibru de putere și are drept consecință atingerea demnității ori crearea unei atmosfere de intimidare, ostile, degradante, umilitoare sau ofensatoare, îndreptată împotriva unei persoane sau grup de persoane. Această acțiune ori serie de acțiuni vizează aspecte de discriminare și excludere socială, care pot fi legate de apartenența la o anumită rasă, naționalitate, etnie, religie, categorie socială sau la o categorie defavorizată ori de convingerile, sexul sau orientarea sexuală, caracteristicile persoane – acțiune sau serie de acțiuni, comportamente ce se desfășoară în unitățile de învățământ și în toate spațiile destinate educației și formării profesionale”.

Bullying-ul este un fenomen în creștere în școala românească, iar studiile arată 3 din 10 elevi sunt amenințați cu bătaia de colegi.

About Simona Vasile

%d blogeri au apreciat: