Google+
Home » Administratie » Județul Vaslui poate ajuta construirea Autostrăzii Târgu Mureș-Iași doar cu inima, nu și cu bani

Județul Vaslui poate ajuta construirea Autostrăzii Târgu Mureș-Iași doar cu inima, nu și cu bani

de Dănuț CIOBANU

Conducerea Consiliului Județean Vaslui susține fără rezerve construirea autostrăzii Târgu Mureș – Iași. Însă, pentru un astfel de proiect de investiții imens, finanțarea poate fi asigurată doar de către Guvernul României și nu de consiliile județene. Cum s-a votat o lege în Parlament pentru construirea Autostrăzii Unirii, Executivului îi revine sarcina să identifice surse de finanțare. “Noi îi sprijinim pe toți care se implică în acest proiect”, a spus Dumitru Buzatu, președintele CJ Vaslui.

Consiliul Județean (CJ) Vaslui militează pentru construirea autostrăzii Târgu Mureș – Iași. La ultima ședință a CJ Vaslui, la punctul diverse, consilierii din opoziție au cerut o poziție oficială a conducerii județului în această problemă. „CJ Vaslui face vreun demers pentru sprijinirea construcției acestei autostrăzi, pentru că legea votată nu este suficientă? De la nivelul CJ Vaslui țipă cineva că are nevoie de autostrăzi ?”, a întrebat Liviu Iacob, consilier județean PNL.

Dumitru Buzatu, președintele CJ Vaslui, s-a declarat de acord cu acest proiect de investiții și a precizat că este nevoie ca regiunile istorice să fie legate de autostrăzi: „Eu am participat, recent, la o dezbatare la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași cu tema autostrăzii. În cursul acestor discuții am reținut o critică, referitoare la faptul că nu avem nevoie de fonduri europene nerambursabile pentru construcția autostrăzii Târgu Mureș – Iași, ci consiliile județene să facă autostrada. Sper că nu este cineva care își imaginează că autostrăzile pot fi făcute cu finanțare de la consiliile județene. Banii pentru investiție trebuie să îi găsească Guvernul și să facă această autostradă. S-a aprobat și o lege pentru acest proiect, iar Guvernul trebuie să caute resursele necesare. Noi îi sprijinim pe toți care se implică în acest proiect”.

De la parteneriat public-privat, la lege

În cursul lunii mai 2018, Guvernul a anunțat că va adopta un pachet de investiții strategice realizate prin parteneriat public-privat, urmând să fie realizate, în acest fel, trei autostrăzi. În acest prim pachet de investiții sunt cuprinse Autostrada Ploiești – Comarnic – Brașov, Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni, Autostrada București – Craiova – Lugoj, de la Craiova și ramificație spre Calafat.

Autostrata Târgu Mureș-Iași este împărțită în două categorii de sectoare, de șes și de munte. Tronsoanele de autostradă Târgu Mureș – Ditrău și Târgu Nemț – Iași – Ungheni sunt sectoare de șes, iar Ditrău – Târgu Neamț sector de munte. În ultima variantă de Master Plan, la prioritizare autostrazi Târgu Neamț – Iași – Ungheni este pe locul 5 și Târgu Mureș – Târgu Neamț este pe locul 8. În anexa la Master Plan, proiectul Târgu Neamț – Iași – Ungheni e trecut cu începere din 2017 până în 2019, iar Târgu Mureș – Târgu Neamț din 2023 până în 2026.

Camera Deputaților a adoptat pe 7 noiembrie 2018 proiectul de lege privind aprobarea realizării autostrăzii Iași-Târgu Mureș – Autostrada Unirii. Autostrada începe la granița României cu Republica Moldova printr-un nou pod peste râul Prut și se termină printr-o conexiune cu autostrada A3 Brașov – Borș, în apropierea orașului Târgu Mureș. Autostrada Unirii se finanțează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, din credite externe și din fonduri europene nerambursabile și/sau prin parteneriat public-privat. Inițial, proiectul de lege a fost adoptat de Senat, Camera Deputaților fiind for legislativ decizional pentru acest act normativ.

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: