Google+
Home » Administratie » Fantoma pieței bârlădene. Cum sunt înghețați producătorii autohtoni de incompetența administrației locale

Fantoma pieței bârlădene. Cum sunt înghețați producătorii autohtoni de incompetența administrației locale

de Simona MIHĂILĂ

Poftiți la Piața din Bȃrlad, unde zilele acestea bate vȃntul a pustiu printre tarabele goale, și unde numai cȃțiva comercianți înfofoliți pȃnă în dinți înfruntă temperaturile polare. Într-un oraș de mărimea Bȃrladului, imaginea dezolantă a celei mai mari piețe agroalimentare reprezintă o pată pe obrazul administrației, care în loc să-i ajute pe micii producători să supraviețuiască în fața avalanșei ofertelor de import și să sprijine economia locală, pare mai degrabă dispusă să îngroașe teșchereaua marilor supermarketuri.

Dacă în timpul campaniei electorale din 2016, calitatea alimentelor consumate de bȃrlădeni îi dădea bătăi de cap candidatului Dumitru Boroș, care promitea că „locuitorii orașului nu vor mai mȃnca roșii și struguri fără gust, din import” (foto), doi ani mai tȃrziu, în vremurile actuale, culegem roadele propriei noastre naivități.

Piața Agroalimentară ”Sf. Ilie” este aproape pustie, iar cei care vor să se aprovizioneze cu fructe și legume au parte de o ofertă foarte slabă. Sunt puțini comercianții care se încumetă să reziste în spatele tarabelor, la temperaturi sub limita înghețului, și care sunt nevoiți să își expună marfa în ger, unde riscul de deteriorare crește de la o oră la alta.

Cine vrea produse autohtone de calitate, sănătoase, nemodificate genetic, poate da o fugă pȃnă la Vaslui, acolo unde piețarii au condiții civilizate să-și vȃndă marfa. Și asta încă de acum 9 ani! Cu 16,5 milioane lei de la bugetul local, primarul Vasile Pavăl a

Piata Vaslui

modernizat nu una, ci ambele piețe din oraș, astfel că toți comercianții pot face negoț în spații moderne, închise, fără să simtă frigul pătrunzător ori arșița verii, și fără să riște ca marfa să le înghețe ori să se strice. Cumpărătorii vasluieni își pot alege în voie produsele, oferta fiind una diversă mai cu seamă în Piața Centrală, acolo unde există nouă boxe pentru carne, cinci magazine pentru produse de panificație, 134 tarabe pentru comercianții și producătorii de legume și fructe, și patru spații pentru flori. Peste tot este cald iarna și răcoare vara.

Pe bȃrlădeni, în schimb, administrația locală mai-mai că-i îndeamnă să aleagă magazinele și supermarketurile, unde sunt condiții civilizate de mers la cumpărături, și unde e raiul legumelor și frunctelor de import.

Promisiunea lui Boroș, din campania electorală, pentru producătorii agricoli

Nu vrem să fim cȃrcotași, însă, privind tabloul deprimant al tarabelor aproape pustii din piața de la Bȃrlad, ne gȃndim că piețarii s-au mutat, poate, în Parcul Agroindustrial promis de primarul Boroș în timpul campaniei electorale, atunci cȃnd anunța că Bȃrladul va avea o bază de aprovizionare a orașului cu legume, fructe, vinuri și produse de origine animală, ba chiar și o bază de depozitare a mărfurilor de către micii producători locali. Unde? Lȃngă Parcul Industrial de la Bȃrlad, acolo unde urma să fie înființată și o Bursă a cerealelor pentru producătorii din fostul județ Tutova.

Boroș anunța cu surle și trȃmbițe, în broșura de campanie, că nu mai puțin de 5 milioane euro vor fi investite în Parcul Agroindustrial, și că banii vor fi recuperați din chiriile încasate de primărie pentru depozitele frigorifice unde comercianții urmau să stocheze marfa.

La doi ani și jumătate de mandat, nici Parcul Industrial al lui Boroș nu există, nici cel Agroindustrial. Piețarii tremură de frig în spațiu deschis, iar cumpărătorii bȃrlădeni încă așteaptă să vadă investițiile promise, care ar face posibil comerțul de calitate și care în alte orașe au fost realizate de ani buni.

About Simona Vasile

error: Content is protected !!
%d blogeri au apreciat: