Google+
Home » Administratie » Școala „Victor Ion Popa”, motiv de dispute aprige în Consiliul Local Bârlad

Școala „Victor Ion Popa”, motiv de dispute aprige în Consiliul Local Bârlad

de Mihaela NICULESCU

Un licăr de speranță pentru Școala Gimnazială „Victor Ion Popa”, ai cărei profesori au convingerea că pot demonstra că în anul școlar 2019-2020 unitatea școlară va avea numărul minim de 300 de elevi, pentru a-și putea redobândi personalitatea juridică, pierdută anul trecut.

Consilierii locali bârlădeni au votat, în ședința de joi, proiectul privind aprobarea rețelei școlare a unităților de învățământ preuniversitar din municipiul Bârlad, cu două amendamente: Școala „Victor Ion Popa” să-și redobândească personalitatea juridică, iar Primăria și Consiliul Local să fie informate primele asupra numărului de elevi rezultat în urma recensământului din școli.

În vreme ce consilierii PNL și cel independent au votat pentru acordarea unei șanse școlii din cartierul Podeni, consilierii PSD au considerat că este imposibil ca instituția să atingă numărul de 300 de elevi și că trebuie respectate întocmai documentele edificatoare ale Inspectoratului Școlar Județean (ISJ), din care rezultă că Școala „Victor Ion Popa” nu va putea să atingă în anul școlar viitor numărul minim de elevi.

Consilierii locali s-au întrecut în luări de cuvânt, în discuții contradictorii asupra acestui proiect, care au durat peste o oră. Încă înainte de începerea ședinței, consilierii PSD au dat semne de nervozitate, întrucât au observat că în sala de ședințe erau prezenți și câțiva părinți ai elevilor de la Școala „Victor Ion Popa”. Au acuzat primarul și consilierii PNL pentru aducerea părinților la ședința Consiliului Local și au opinat că prezența oamenilor în sală ar tulbura desfășurarea ședinței. În cele din urmă, s-au calmat și au început duelul cuvântărilor, care, pe parcurs, a devenit destul de tăios, niciuna dintre tabere neacceptând să-și schimbe poziția vizavi de proiectul dezbătut.

Primarul Dumitru Boroș, inițiatorul proiectului, a mărturisit că a fost indus în eroare de ISJ, care i-ar fi comunicat un număr incorect de elevi ce frecventau Școala „Victor Ion Popa”. Acesta a spus că din lipsă de timp, Consiliul Local nu a verificat numărul elevilor Școlii „Victor Ion Popa”, dar nici al elevilor de la Școala „Principesa Elena Bibescu”, luând de bun ceea ce se scria în documentele pe care ISJ le trimisese foarte repede Ministerului Educației. Primarul a menționat că, pe viitor, Consiliul Local ar trebui să fie primul care află numărul exact al elevilor din școli, acesta fiind atributul său legal.
Prezentă la ședința de Consiliul Local a fost și Felicia Coatu, profesoară la Școala „Victor Ion Popa” și lider de sindicat. În intervenția sa, a recunoscut că școala are probleme cu abandonul școlar, dar a spus că numărul elevilor este de 302. Aceasta a mai precizat că a făcut tot ceea ce a fost posibil, anul trecut, pentru ca unitatea să nu-și piardă personalitatea juridică, cerând în repetate rânduri ISJ să implementeze în această școală programul „A doua șansă”, pentru clasele primare, destinat alfabetizării copiilor din cartier, majoritatea de etnie rromă. Acest program ar fi adus școlii un număr de elevi în plus. Din păcate, Inspectoratul nu a luat în considerare această cerință, dar Felicia Coatu speră ca în anul școlar ce vine, ISJ să accepte propunerea cadrelor didactice și a locuitorilor din cartierul Podeni.

Bogdan Sârbu, consilier independent, a avut în acest context o intervenție care a stârnit rumoare în rândul consilierilor. A atras atenția că refuzul șefei ISJ, Gabriela Plăcintă, de a accepta înființarea de clase primare prin programul „A doua șansă”, contravine poziției pe care inspectoarea generală a avut-o pe 20 februarie, când a participat la simpozionul dedicat dezrobirii rromilor. Aceasta, spune consilierul Bogdan Sârbu, a avut o intervenție emoționantă, în care a subliniat necesitatea frecventării școlii de către rromi și luarea unor măsuri pentru reducerea abandonului școlar.

Nu a lipsit de la ședința de Consiliu Local nici Ionel Dumitrașc, directorul Școlii „Principesa Elena Bibescu”, căreia i se subordonează Școala „Victor Ion Popa”. Acesta a afirmat în fața consilierilor că Școala „Victor Ion Popa” nu va reuși să școlarizeze, în anul viitor, mai mulți copii decât Școala „Principesa Elena Bibescu”, așa cum nu a reușit nici în actualul an școlar.

Substratul acestor lupte înverșunate între cele două tabere din Consiliul Local este altul. Se pare că șansele ca Școala „Principesa Elena Bibescu” să aibă în anul școlar următor mai mult de 300 de elevi și preșcolari ar fi mai mici decât cele ale Școlii „Victor Ion Popa”, la fel ca și șansele directorului Ionel Dumitrașc de a mai rămâne în funcție. În vreme ce consilierii PNL și cel independent, precum și profesorii de la Școala „Victor Ion Popa” cred în șansele ca unitatea școlară să-și redobândească personalitatea juridică, consilierii PSD sunt convinși că acest lucru nu se va întâmpla. Aceștia sunt de părere că primarul și consilierii care au votat proiectul cu pricina fac o confuzie între competențele Consiliului Local și cele ale ISJ și că, de fapt, hotărâtoare rămâne decizia Inspectoratului, instituție care trebuie să aibă ultimul cuvânt în stabilirea rețelei școlare.

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: