Google+
Home » Sanatate » EXCLUSIV Inacceptabil: pacienții Spitalului ”Beldiman”, puși să-și cumpere inclusiv medicamente existente pe stocul farmaciei spitalului

EXCLUSIV Inacceptabil: pacienții Spitalului ”Beldiman”, puși să-și cumpere inclusiv medicamente existente pe stocul farmaciei spitalului

de Mihaela NICULESCU

Până aici s-a ajuns! La Spitalul „Elena Beldiman” din Bârlad, mai nou, se cumpără nu doar medicamentele și materialele sanitare care lipsesc din farmacia spitalului, ci și cele care există în stoc.

La începutul acestei luni, familia unui pacient a fost îndrumată de medic să cumpere hrană perfuzabilă de la farmaciile din oraș, asta în condițiile în care această substanță exista în farmacia cu circuit închis a spitalului. Acest lucru ne-a fost confirmat neoficial, pe surse, dar și în mod oficial, de medicul Angelica Gramaticu, purtătorul de cuvânt al spitalului. Întrebată de reporterul Est News dacă hrană perfuzabilă există în farmacia spitalului, aceasta a răspuns afirmativ. Familia pacientului nu avea de unde ști că substanța există în farmacie, așa că a făcut ce i-a spus medicul, pentru a putea salva pacientul, e adevărat, destul de în vârstă.

Medicul pacientului a recomandat aparținătorilor să cumpere hrană perfuzabilă în funcție de ce buget au, atenționându-i că substanța este destul de scumpă. Familia pacientului a mers la mai multe farmacii, dar niciuna nu avea în stoc această substanță, așa că a trebuit să facă comandă. A revenit în farmacie și a cumpărat hrană perfuzabilă în valoare de 293 lei. Asta, în condițiile în care pacientul era asigurat și internat într-un spital de stat.

Tot mai mulți pacienți se plâng în ultimii ani de faptul că pe perioada internării sunt îndrumați să își cumpere medicamente și materiale sanitare de la farmaciile din oraș, dar puțini solicită decontarea acestor cheltuieli. Este o chestiune perfect legală și deseori invocată în ultimul timp de ministrul Sănătății, care anul trecut a și făcut o conferință de presă pe această temă.

În 2018, spitalul din Bârlad a returnat la cererea pacienților, care și-au cumpărat medicamente din cauza lipsei acestora din spital, suma de 9.332 lei. Anul acesta, niciun leu, pentru că, spune conducerea spitalului, nu a fost depusă nicio cerere în acest sens. De ce oare? Păi din neștiință, lehamite sau de teamă că nu vor mai fi tratați data viitoare de medici. În privința actului medical, pacienții spun că nu toți medicii tratează cu indiferență pacienții, dar că majoritatea au obsesia plicului, dar și a vârstei pacientului. Cu cât sunt mai în vârstă, cu atât atenția acordată pacienților scade.

Adrian Solomon, președintele Comisiei de Muncă din Camera Deputaților, cel care a lucrat la Legea Unitară a salarizării și a aprobat creșterea substanțială a salariilor medicilor, spune că nu poate să creadă că s-a ajuns până aici.

Cred că este o situație inadmisibilă, pentru care conducerea trebuie să dea socoteală. Recomand fiecărui pacient care este pus într-o astfel de situație să reclame în scris această situație. Cât despre atitudinea medicilor, fac un apel către toți să dea dovadă de profesionalism și dăruire 100 %, pentru că fără pacienți nu au nicio șansă să reziste ca spital de urgență. Pacientul trebuie nu doar tratat, ci și convins că la Spitalul «Beldiman» se face bine datorită calității profesionale a medicilor. Cred că în acest moment, din punct de vedere financiar, medicii nu mai au nicio scuză să presteze acte medicale de proastă calitate. Se impune la nivelul conducerii spitalului o analiză serioasă a modului în care fiecare în parte, asistenți și medici, se achită de sarcinile de serviciu”, a menționat deputatul Adrian Solomon.

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: