Google+
Home » Invatamant » Premii onorante pentru elevii bârlădeni, la Olimpiada Națională de Astronomie și Astrofizică

de Mihaela NICULESCU

Rezultate notabile pentru elevii bârlădeni care au participat zilele trecute la Olimpiada Națională de Astronomie și Astrofizică desfășurată la Breaza. Ieri, la festivitatea de premiere care a avut loc la Liceul Militar din localitate, trei din cei patru olimpici bârlădeni care au reprezentat județul nostru la această olimpiadă au fost premiați.

Daniela Chiriac, elevă în clasa a XII-a la Colegiul „Gheorghe Roșca Codreanu”, a obținut medalia de bronz din partea Societății Române de Fizică, iar colegul său de liceu, Alexandru Vătămanu, din clasa a XI-a, a fost distins cu mențiunea de onoare a Societății Române de Fizică. Cei doi codreniști au participat la categoria Seniori II. La juniori, Ștefan Chiriac, fratele Danielei, din clasa a VI-a, a reușit să obțină tot mențiune de onoare din partea Societății Române de Fizică.

Alături de cei trei, a mai participat la categoria Seniori I și Cosmin Hrițuc, din clasa a IX-a, care însă nu a reușit să obțină un punctaj suficient de mare, dar care are timp să se pregătească și în următorii ani de liceu pentru a ocupa un loc pe podium.

„Este una dintre cele mai grele olimpiade, întrucât elevii trebuie să studieze un obiect care nu se face în școală – astronomia. În plus, ei trebuie să învețe în avans materia anilor de studiu superiori, respectiv fizica și matematica. Copiii își asumă riscul unui eventual eșec, dar sunt pasionați de astrofizică și astronomie și prin muncă, încet-încet, pot ajunge pe podium cât mai sus, așa cum s-a întâmplat cu câțiva ani în urmă, când elevul Vlad Mărgărint s-a calificat la Olimpiada Internațională de Astrofizică, unde a obținut bronz și argint”, ne-a declarat prof. Ioan Adam, președintele Asociației Astronomice „Sirius”, cel care i-a pregătit pe Alexandru Vătămanu și Cosmin Hrițuc.