Google+
Home » Administratie » Vești bune! Boroș a dat „termen” pentru promisiunea sa electorală privind pistele de biciclete: ”După modelul șoselei de centură”

Vești bune! Boroș a dat „termen” pentru promisiunea sa electorală privind pistele de biciclete: ”După modelul șoselei de centură”

de Mara GRIGORIU

Vești bune! Boroș a dat termen pentru promisiunea sa electorală privind pistele de biciclete: ”După modelul șoselei de centură”. Cea pe care bârlădenii o așteaptă de peste 20 de ani!

Sătul să dea explicații pentru lipsa de realizări și pentru amȃnările termenelor la care ar fi trebui să fie date în folosință cele mai multe dintre obiectivele cu care i-a încȃntat pe bȃrlădeni în timpul campaniei electorale din 2016, primarul liberal Dumitru Boroș a găsit un răspuns în cazul pistelor de biciclete promise în campania electorala. Unul care îi arată din nou, din plin, limitele pe care le are în ceea ce privește competența administrativă.

„Poate (peste) câțiva ani, după modelul șoselei de centură”. Asta le-a spus Dumitru Boroș elevilor de clasa a 7 – a, de la Școala Gimnazială „Episcop Iacov Antonovici” din Bȃrlad, care l-au întrebat cȃnd anume vor putea folosi pistele de biciclete promise de edil încă de pe vremea cȃnd era un aspirant la primărie, cu tolba doldora de planuri și vise mărețe.

Alt răspuns ar fi așteptat acești copii care au muncit, vreme de un an, să pună la punct un proiect de politici publice, prin care să-l convingă pe primarul Boroș de importanța amenajării pistelor pentru bicicliști, atȃt din punct de vedere al protejării mediului, cȃt mai ales pentru a fluidiza traficul din oraș.

Cum minorii nu aduc voturi, Boroș s-a pomenit explicându-le unor copii de 12 – 13 ani cum că există un proiect care se referă la strategia de dezvoltare a Bȃrladului, proiect ce prevede și realizarea de piste pentru bicicliști, că acesta a fost depus la Agenția de Dezvoltare Nord-Est și este ”eligibil”: „Am depus la Agenția de Dezvoltare N-E un proiect privind strategia de dezvoltare a orașului Bârlad, proiect care prevede și realizarea de piste pentru bicicliști. Proiectul cu finanțare europeană este eligibil, urmează să fie semnat, numai că până la punerea lui în practică va mai dura, poate câțiva ani, după modelul șoselei de centură”.

Cȃnd anume urmează să fie semnat, care e graficul de execuție a lucrărilor, care e orizontul de așteptare pentru această investiție pentru care, în cursul anului trecut, mai mulți bȃrlădeni au formulat și o petiție online (detalii AICI)? Sunt întrebări care nu-l deranjează deloc pe edilul liberal, deși mandatul său se află pe ultima sută de metri, iar vocea străzii îl taxează fără milă pentru modul în care (nu) s-a achitat de promisiunile făcute în legămȃntul său de acum trei ani, cu bȃrlădenii.

Ce a promis Boroș în campanie, și cu ce ne aburește acum!

Copiii cărora le-a vorbit despre ”eligibilul proiect” ce va fi pus în practică ”după modelul șoselei de centură” (pentru care bârlădenii au așteptat 20 de ani) erau prea mici în 2016 ca să știe că atunci, Boroș a promis cu totul altceva: nu mai puțin de 12 kilometri de piste pentru bicicliști, amenajate prioritar pe arterele principale ale urbei. Mai mult de atât, în goana după voturi, candidatul liberal a dat asigurări că ”prima pistă avută în vedere este proiectul abandonat al pistei FEPA – stadion Rulmentul – Grădina Publică”. E ceea ce scrie negru pe alb în broșura de campanie cu care Boroș i-a amăgit pe mulți că Bȃrladul va deveni un oraș modern, prosper, prietenos cu mediul și atractiv pentru tineri.

De la promisiune la faptă e, însă, cale lungă, iar cei care parcurg orașul de la nord la sud, în căutarea unei singure piste pentru biciclete, constată cu uimire că nu au de ales꞉ dacă vor să se deplaseze pe două roți, trebuie să își asume riscul de a pedala pe stradă, printre autoturisme.

Exemplul orașelor de provincie unde bicicleta este, într-adevăr, un mijloc de transport alternativ sigur rămȃne o poveste frumoasă, de adormit copiii. Inclusiv acei copii de la Școala 8 care și-ar fi dorit să afle, cu sinceritate, cȃnd anume ceea ce au scris ei în proiectul realizat în cadrul orelor de cultură civică va deveni realitate. În loc de asta, Boroș le-a dat cu flit, pardon, cu șoseaua de centură, de dragul transparenței pe care o tot invocă de cȃnd s-a văzut primar, deși un cȃntec de sirenă îi prevestea un destin fără bătăi de cap și fără sȃcȃieli provinciale, tocmai în Capitală.

About Tehno Redactor

%d blogeri au apreciat: