Home / Administratie / Primăria Bârlad, ca acum 100 de ani: bârlădenii nu pot beneficia de niciun serviciu online direct pe site-ul instituției

Primăria Bârlad, ca acum 100 de ani: bârlădenii nu pot beneficia de niciun serviciu online direct pe site-ul instituției

Tehnologia de vârf nu e pentru toți! Deși trăiesc în era comunicării online, bârlădenii nu-și pot folosi telefoanele mobile inteligente, și nici tabletele sau laptop-urile, pentru a accesa mai ușor servicii administrative care țin de autoritățile locale, direct pe site-ul Primăriei. În loc să fie folosit drept platformă de interacțiune cu cetățenii, acest website este, de cele mai multe ori, portavocea primarului Dumitru Boroș și se limitează la postări laudative.

Dacă în alte orașe, inclusiv cele de provincie, administrația locală aproape că s-a mutat cu totul online, pentru a veni în sprijinul tuturor oamenilor care nu au timp de pierdut pentru procurarea și depunerea unor documente, în Bârlad folosirea tehnologiei de ultimă generație nu reprezintă o preocupare, darămite să fie o prioritate pentru autoritățile locale. Asta, cu toate că ar presupune costuri reduse.

Curioșii care ajung pe site-ul Primăriei Bârlad cu gândul să depună un formular în mod electronic și să scutească, astfel, un drum la ghișeu și, eventual, statul la coadă, au neplăcuta surpriză să nu găsească nici măcar un serviciu disponibil online. Ba, mai mult, dacă vor să reclame acest lucru sau să trimită alte propuneri ori sugestii către autoritățile locale, trebuie să-și pună pofta în cui. Datele de contact ale Primăriei sunt bine ascunse pe site, la categoria “Relații cu publicul”, acolo unde cei interesați au la dispoziție o listă de numere de telefon de la birourile instituției și câteva adrese de e-mail.

Nu apare pe site nici facilitatea plății online a taxelor și impozitelor locale, deși aceasta există încă din toamna anului trecut (dacă o mai fi existând, că nu avem de unde să știm!), tot la insistențele presei. Bârlădenii care intră pe site-ul Primăriei ca să obțină îndrumare pentru plata online a dărilor la bugetul local, nu vor găsi aici nicio secțiune. Conducerea instituției s-a mulțumit cu un comunicat și cu apariția informației în presa, la vremea când serviciul a fost pus in funcțiune și cu asta basta. Cine a ratat articolele pe acest subiect, la momentul respectiv, nu are de unde să știe că poate achita impozitele, amenzile și taxele din fața ecranului de calculator sau de pe telefon. Decât dacă, evident, fac un drum la Primărie, ca să piardă vremea și să stea pe capul funcționarilor.

Niște primari de prin țară, să-l învețe și pe Boroș ce este de făcut, vă rugăm!

În vreme ce bârlădenii sunt privați de informații utile și plimbați pe la ghișee, site-urile altor primării din țară și din zona Moldovei abundă de servicii online. În municipiul Roman, de exemplu, la conducerea căruia se află tot un primar liberal (și bârlădean pe deasupra!), există chiar o aplicație care se poate descărca de pe site-ul primăriei, atât pe calculator, cât și pe smartphone, aplicație care le permite locuitorilor să fie în legătură permanentă cu autoritățile locale, să ceară lămuriri, să pună întrebări în legătură cu proiectele pe care urmează să le adopte consiliul local. Cu alte cuvinte, transparență maximă și implicarea plătitorilor de taxe în gestionarea problemelor de administrație.

Iată ce alte servicii au la îndemână locuitorii din orașele în care autoritățile nu se ascund în spatele unor numere de telefon, ci comunică direct cu cetățenii. În primul rând, un serviciu online de plată electronică, pe site-ul primăriei, pentru toate taxele și impozitele locale, care face ca toate cozile la ghișee să devină doar o amintire. Apoi, un serviciu de programări online pentru eliberarea cărților de identitate și pentru căsătorie, unde doritorii își pot alege nu doar data, ci și ora la care se va oficia evenimentul.

Tot în categoria serviciilor online intră și accesul rapid la consultările publice pe diverse teme de interes și de actualitate, secțiune unde toată lumea își poate scrie părerea și argumenta poziția în legătură cu prioritizarea proiectelor pentru comunitatea locală. În plus, pentru că opinia fiecărui plătitor de taxe trebuie ascultată, site-urile mai multor primării oferă posibilitatea de a completa chestionare online, legate de gradul de satisfacție a cetățenilor, de calitatea serviciilor publice și de alte subiecte importante pentru oraș sau județ.

Nici pomeneală de toate aceste lucruri pe site-ul Primăriei Bârlad, care se vrea a fi mai mult un tablou al “conducătorului mult iubit” al urbei, expus sub ochii tuturor privitorilor gratis, pardon, pe bani publici!  (Simona MIHĂILĂ)

About Tehno Redactor

x

Check Also

Silvicultorii finalizează în această lună preluarea în pază a pădurilor private

Direcția Silvică (DS) Vaslui își ...

Egalitate între Iohannis și Dăncilă într-o secție de votare din Vaslui care a funcționat doar pentru o garsonieră

Principalii contracandidați la alegerile președințiale, ...

Peste 100 de pacienți internați la Spitalul „Elena Beldiman” au solicitat urna mobilă pentru a-și exercita dreptul de vot

Pacienții Spitalului „Elena Beldiman” din ...

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
%d blogeri au apreciat: