Home / Justitie / Veste șoc pentru Timofticiuc Lucian si ziarul Vremea Nouă: nu au avut dreptate! Acum au de plătit despăgubiri de zeci de mii de euro

Veste șoc pentru Timofticiuc Lucian si ziarul Vremea Nouă: nu au avut dreptate! Acum au de plătit despăgubiri de zeci de mii de euro

de Crina BUTA

Veste bulversantă pentru cei mai mari mincinoși din presa vasluiană. Ziariștii de la Vremea Nouă, în frunte cu Lucian Timofticiuc, patronul ziarului, condamnat acum câțiva ani pentru șantaj prin presă, vor trebui să plătească despăgubiri de 43.000 de euro omului de afaceri Dan Dobrovolschi și firmelor acestuia.
Minciunile gogonate ale ziarului Vremea Noua, apărute în cadrul unei campanii de presă în care au fost folosite fotografii false și fabricate informații fără legătură cu realitatea, nu au putut fi dovedite de cei care au orchestrat-o (Timofticiuc, Cezara Mironică și alți ziariști obscuri de la Vremea Nouă). Deși Curtea de Apel Iași le-a oferit timp berechet să aducă dovezi și martori pentru aberațiile cu care au intoxicat opinia publică, pseudo-ziariștii de la Vremea Nouă s-au făcut de râs și aici, ca și la Tribunalul Vaslui. Așa că tăvălugul acțiunilor lor murdare s-a rostogolit iarăși împotriva lor și, după procesul de la Tribunalul Vaslui, l-au pierdut și pe cel de la Curtea de Apel Iași.

Pe 19 februarie, Curtea de Apel Iași a hotărât ca Vremea Nouă să plătească daune morale de 22.000 de euro astfel: lui Dobrovolschi în valoare de 10.000 de euro, tot 10.000 de euro firmei Media Class și 2.000 de euro Mihaelei Nechita. Hotararea este executorie si va fi pusa in executare in cel mai scurt timp.
Lucian Timofticiuc este obligat la plata a 10.000 de euro astfel: 5.000 de euro lui Dan Dobrovolschi si alte 5.000 de euro catre Media Class.
Cezara Mironică va trebui să plătească daune morale de 10.000 de euro astfel, 5.000 de euro lui Dan Dobrovolschi și alte 5.000 de euro firmei Media Class.
Flavius Ghiorghieș este obligat să plătească daune morale în valoare de 1.000 de euro către Dan Dobrovolschi.

Ziariștii, puși să-și ceară public scuze pentru minciunile scrise

Ca și magistrații vasluieni, Curtea de Apel a considerat că jignirile, calomniile și informațiile false răspândite de gazeta Vremea Nouă la adresa lui Dobrovolschi, a colaboratorilor și la cea a firmei Media Class trebuie retractate. Ziarul este obligat să-și ceară scuze publice, să retracteze în mod oficial declaratiile defaimatoare facute la adresa lui Dan Dobrovolschi, a Mihaelei Nechita și a firmei MEDIA CLASS SRL si să retragă articolele defaimatoare la adresa acestora, a fotografiilor, a oricaror materiale similare, precum si a comentariilor generate de acestea pe site-ul ziarului Vremea Nouă, pe paginile de Facebook sau de orice canale similare.
Ziarul lui Timofticiuc va trebui să înlăture pe propria cheltuială aceste articole, fotografii și comentarii din întreg mediul online și să solicite companiei Google sa dispuna deindexarea tuturor acestor materiale.
Magistrații ieșeni au menținut și decizia Tribunalului Vaslui ca ziarul Vremea Nouă să publice, pe propria cheltuială, hotarârea judecătorească pe prima sa pagină, timp de o lună, precum și în alte trei ziare de circulatie locala si trei ziare de circulatie naționala.
Decizia instanței ieșene poate fi atacată la Înalta Curte de Casație și Justiție a României în termen de 30 de zile.

Reamintim că, pe parcursul ultimilor ani, ziarul Vremea Nouă, condus de Lucian Tomofticiuc, judecat și condamnat pentru șantaj prin presă, a desfășurat o întreagă campanie de defăimare la adresa lui Dobrovolschi și a firmei Media Class, cea care a asigurat serviciile de spălătorie și catering pentru Spitalul de urgență ”Elena Beldiman” Bârlad.

Puși la zid de Justiție

Rușinos pentru ziarul Vremea Nouă este că niciuna dintre afirmatiile făcute în articolele pentru care a fost acționat în instanță nu a putut fi dovedită în fața judecătorilor. ”Am avut dreptate” – este afirmația comică ce apare obsesiv în diverse articole aparute în Vremea Nouă, cu privire la relațiile contractuale dintre firma Media Class și spitalul bârlădean, deși în fața judecătorilor aceiași vajnici jurnaliști nu au știu pe unde să scoată cămașa.
Prezentăm în cele ce urmează câteva dintre considerentele care au stat la baza sentinței magistraților Curții de Apel Iași:

– ”O campanie alcătuită din aprox. 50 de articole denigratoare, intitulată de jurnaliști „Duie Mobro”, discurs presărat cu o serie de expresii calomnioase, jignitoare, mincinoase și neadevăruri la adresa reclamanților, îmbrăcate pe alocuri cu chestiuni care puteau fi adevărate pentru a crea o impresie de adevăr. Ancheta este vândută și promovată ca fiind rezultatul unei cercetări”.

– ”S-a dovedit că pârâții au luat fotografii de la alte spitale, articole mai vechi de la alte publicații, pentru a crea aparența că cele relatate în articolele respective este adevărat. De asemenea, s-au făcut referiri la fapte de corupție, legături bolnăvicioase, furtul unui teren din domeniul public, s-au dat date și informații cu privire la chestiuni concrete și care s-ar fi impus a fi verificate, însă s-a dovedit că nu sunt surse credibile”.

– ”Reclamanții au efectuat demersuri pe lângă instituțiile de la care s-a pretins că s-au furnizat informațiile, dar niciuna dintre acestea nu a confirmat faptul că ar fi dat respectivele informații către pârâți. In ultima adresă primită de la Primăria Municipiului Bârlad se arată că, în acest sens, nu s-au formulat nici măcar solicitări orale”.

– ”Pretind pârâții că au primit informațiile de la pacienți, angajați ai spitalului, primăriei sau chiar de la DSP, insă acestea nu au fost confirmate”.

– ”Afirmațiile despre care atât publicația, cât și autorii articolelor cunoșteau caracterul neadevărat au fost reiterate, dezvoltate și elaborate într-o suită de articole care mai de care mai injurioase. Mai mult, pentru a crea o aparență de veridicitate a afirmațiilor lor, autorii articolelor și ziarul au dat publicității fotografii (pretins a fi trimise de bolnavii care beneficiau de porțiile de hrană sau pretins a fi efectuate în incinta unde Media Class își desfășoară activitatea), au prezentat distorsionat clauzele acordului- cadru nr. 5539/15.03.2017, au manipulat circumstanțele de fapt insinuând existența unor conspirații și fapte de corupție”.

– ”Fabricarea de articole defăimătoare a fost efectuată și prin copierea unor titluri ale unor alte articole șt utilizarea unor fotografii din alte spitale din țară, atribuindu-le serviciilor prestate de Media Class. Exemplu: „Poftiți la masa, domnilor miniștri! Cum arata o cina intr-un spital românesc din 2013” di n HotNews.ro, titlul din ziarul Vremea nouă „Poftiți la masa, domnule Dobrovolschi! Cum arată meniul unui bolnav din spitalul Bârlad!”, scris de Cezara Mironică.

– ”Acuzațiile ce au fost aduse reclamanților prin intermediul articolelor erau vădit neîntemeiate, menite a dezinforma cu buna știință și cu rea-credinți publicul, fiind realizate cu scopul precis de a crea suspiciuni cu privire la integritatea reclamanților și de a le compromite definitiv imaginea în fața concetățenilor lor. Atitudinea pârâților de a face afirmații nefondate de o asemenea gravitate, în căutarea senzaționalului jurnalistic dezvăluie culisele unei campanii concertate de denigrare a reclamanților erijate într-o „anchetă jurnalistică”.

”Șanțaj prin presă”, tinicheaua care zdrăngăne la fundul lui Timofticiuc, patronul de la Vremea Nouă

Lucian Timofticiuc, patronul de la vremea Nouă, a fost desemnat în urmă cu trei luni, consilier personal al ministrului Sănătății. Ca să ne facem o idee despre acest personaj, cu care mai marii liberali de la București și-au asociat imaginea, e suficient să dăm un search pe google, acolo unde Timofticiuc apare în fruntea unor scandaluri diplomatice, dar și pe lista infractorilor.
Presa a relatat pe larg în urmă cu câțiva ani despre cazul de șantaj prin presă în care a fost cercetat penal cel care dă astăzi lecții de moralitate și duce campanii de defăimare împotriva celor care nu vor să încheie contracte ”de publicitate” cu Vremea Nouă.
Timofticiuc a fost obligat la plata unei amenzi penale după ce procurorii anticorupție au demonstrat acuzațiile de amenințare și șantaj ce i-au fost aduse de o serie de oameni de afaceri și politicieni, pe vremea când patronul de la vremea Nouă era director de marketing la un ziar din Iași. Din rechizitoriul procurorilor, reiese că acesta, împreună cu șefii lui, i-ar fi amenințat cu o serie de articole defăimătoare pe oamenii de afaceri care l-au dat pe mâna justiției.
Cea mai expresivă descriere a lui Timofticiuc se regăsea, acum câtva timp, pe site-ul vasluietul.ro, a fostului redactor-șef de la Vremea Nouă: ”La Vremea Nouă guvernează politica banului: cine dă, apare frumos la ziar, iar cine nu, vai de el! (…) Singurii mirifici sunt deputatul Dan Bordeianu, senatorul Nelu Tătaru, primarul Vasile Pavel și primarul Hușului, Ioan Ciupilan – printre altele și cumătrul lui Timofticiuc. Mai sunt și alte apariții sporadice, în funcție de cotizațiile care se fac la patron”.

About Net Rex

x

Check Also

Peste două tone de furaje, mistuite de flăcări într-un incendiu la Todirești. Pompierii au reușit salvarea locuinței

Peste două tone de furaje au fost mistuite de ...

Panică într-un bloc din Vaslui, în urma unui incendiu. 17 persoane au fost evacuate, trei dintre acestea ajungând la spital

Șaptesprezece locatari dintr-un bloc din zona gării din municipiul ...

Turci opriți cu focuri de armă de polițiștii de frontieră vasluieni la granița cu Republica Moldova

Trei turci și un basarabean au fost opriți cu ...

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
%d blogeri au apreciat: