Home » Social » Somaj tehnic în timpul stării de urgență

Somaj tehnic în timpul stării de urgență

În timpul stării de urgență salariații pot fi trimiși în șomaj tehnic, iar statul va suporta plata indemnizației.

Agentia Judeteana pentru Ocuparea Fortei de Munca (AJOFM) Vaslui anunță că, în timpul stării de urgență (16 martie – 16 aprilie), pentru perioada suspendării contractului individual de muncă din inițiativa angajatorului, în cazul întreruperii temporare a activității, salariații vor beneficia de o indemnizație suportată din bugetul asigurărilor pentru șomaj.

Nivelul indemnizației va fi de minimum 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat plătit din fondul de salarii, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea nr. 6/2020 privind bugetul asigurărilor sociale de stat pe anul 2020.

De aceste prevederi urmează să beneficieze salariații angajatorilor care îndeplinesc una din următoarele condiții

a) întrerup activitatea total sau parțial în baza deciziilor emise de autoritățile publice competente potrivit legii, pe perioada stării de urgență decretate și dețin Certificatul de situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri, prevăzut la art. 12 din Decretul Președintelui României nr. 195/2020. Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri eliberează certificatul de situații de urgență conform metodologiei aprobată prin ordin

b) reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 și nu au capacitatea financiară de a achita plata tuturor salariilor angajaților lor.

Angajatorii pot beneficia de plata indemnizației prevăzută pentru cel mult 75% dintre angajații care au contracte individuale de muncă active la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe.

Etapele pe care angajatorii le vor parcurge pentru a putea solicita indemnizatia pentru suspendarea temporara

Etapa 1 – suspendarea contractelor individuale de munca ale salariatilor in conformitate cu dispozitiile art. 52, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii (emitere decizii si operarea acestora in REVISAL);

 

Etapa 2 – obtinerea Certificatului de situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri pentru angajatorii mentionati la art. XI, alin. (2), lit.a) din O.U.G. nr. 30/2020

sau

Declaratie pe propria raspundere a administratorului din care sa reiasa faptul ca, angajatorul inregistreaza o DIMINUARE A INCASARILOR din luna anterioara depunerii declaratiei, cu un procent de minimum 25% fata de media incasarilor din perioada 01.01.2020 – 29.02.2020 si nu are capacitatea financiara pentru a plati toti salariatii, pentru angajatorii mentionati la art. XI, alin. (2), lit.b) din O.U.G. nr. 30/2020 (pe baza analizei financiare interne a angajatorului)

Etapa 3 – solicitarea indemnizatiei pentru somaj tehnic prin depunerea la AJOFM Vaslui a urmatoarelor documente:

angajatorii mentionati la art. XI, alin. (2), lit.a) din O.U.G. nr. 30/2020 angajatorii mentionati la art. XI, alin. (2), lit.b) din O.U.G. nr. 30/2020

  1. A) 1) Certificatul de Situatie de urgenta

2)  Cerere (anexa 1 – OUG 30/2020)

3) Tabel nominal (anexa 2 – OUG 30/2020)

 

  1. B) 1) Declaratie pe propria raspundere a administratorului (Ordin Presedinte ANOFM)

2) Cerere (anexa 1 – OUG 30/2020)

3) Tabel nominal (anexa 2 – OUG 30/2020)

Documentele mentionate mai sus se vor depune in format electronic la adresa de e-mail: vaslui@anofm.gov.ro

Documentele se depun incepand cu data de 01 Aprilie 2020 pentru perioada 16 – 31 Martie 2020 si cu 01 Mai 2020 pentru perioada 01-16 Aprilie 2020

Corespondenta niveluri de calificare in vederea completarii tabelului nominal (anexa 2)

  • ISCED 0 – Educația timpurie
  • ISCED 1 – Învățământ primar
  • ISCED 2 – Învățământ gimnazial
  • ISCED 3 – Învățământ liceal
  • ISCED 4 – Învățământ postliceal Învățământ superior
  • ISCED 5 – Învățământ superior de scurtă durată
  • ISCED 6 – Licență sau nivel echivalent
  • ISCED 7 – Master sau nivel echivalent
  • ISCED 8 – Doctorat sau nivel echivalent

 

Pentru informatii suplimentare puteti suna la 0733.975.397, 0752.081.397 sau Call center: 021/4444-000

De asemenea textul integral al Ordonanței poate fi consultat pe site-ul AJOFM VASLUI. (Cristian DIMA)

About Cristian Dima

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*