Criteriile de care tine cont motorul Google, in afisarea rezultatelor la cautarile utilizatorilor, nu sunt deloc un factor necunoscut pentru cei care activeaza in online. Nume mari din aceasta industrie au aratat care ar fi cele peste 200 de elemente – nu toti acesti factori au aceeasi valoare, aceeasi pondere, in ceea ce priveste pozitionarea unui site in pagina de rezultate. Insa nu doar lipsa de documentare asupra acestor informatii, ci si interpretarea gresita a analizelor, investirea unui efort prea mare intr-o singura directie dintre acestea, poate duce la penalizari considerabile, ce pot fi foarte greu remediate, doar pe o perioada foarte lunga.
Pentru a vedea cu exactitate care sunt problemele cele mai grave sau cel mai des intalnite, in ceea ce priveste optimizarea site-urilor, puteti citi articolul SEO – cuvantul magic in marketingul din Romania. Tot aici veti gasi si un link catre un audit automat ce permite oricarui detinator de site sa vada cum sta la capitolul SEO, blogging sau social media, intelegand mai clar care sunt asteptarile motorului de cautare Google. A ajunge pe prima pagina in Google e un lucru admirabil, am putea spune – insa munca unui posesor de site nu ar trebui sa se incheie aici, sa inceapa de aici si nici sa se concentreze in jurul acestui aspect.
Faptul ca in tara noastra unele bloguri sau agentii nou infiintate se auto-declara ca fiind experte in SEO, social media sau online marketing, poate sa creeze, astfel, chiar si o mai mare confuzie. Unii sustin necesitatea guest post-urilor, altii promoveaza,chiar si acum, inscrierea in directoare, in vreme ce altii deruleaza campanii de advertoriale pe care le inscriu intr-un termen scurt, in zeci de site-uri de calitate slaba. Urcarile rapide promise, cifrele mari si costurile mici devin, astfel, extrem de tentante. Alteori, proprietarii de site-uri, bloguri sau magazine online prind curaj si incep ei sa faca demersurile necesare pentru a-si optimiza sau promova prezenta in online, fara a se documenta deloc asupra modului de lucru, procedeelor potrivite, pericolelor sau penalizarilor care sunt mai aproape decat ar fi crezut. Foarte des, insa, modificarile sau campaniile de promovare (link-building) pot sa provoace mai mult rau decat bine.
O strategie de promovare sau de comunicare (a unui site) corecta trebuie sa ia in calcul mai multe canale si sa opereze pe mai multe nivele. Ea trebuie sa fie personalizata in functie de clientii sau targetul catre care se adreseaza, sa fie evaluata treptat, sa fie corelata cu alte analize – incat sa fie luate cele mai bune decizii, in momentul potrivit. Altfel unele probleme nu doar ca ne pot impiedica sa progresam, dar ne si pot trage in spate, din punct de vedere a vizibilitatii, popularitatii sau succesului. Adevarul legat de piata din Romania este, din pacate, acesta: foarte multi proprietari de site-uri si magazine online incearca sa gaseasca si sa foloseasca scurtaturi in ceea ce priveste promovarea, nestiind ca fara munca asidua, fara un nivel considerabil de efort, de analiza si investitie nu se pot atinge performantele dorite. Pentru ca pana la urma, cu totii am observat modul in care concurenta este tot mai acerba in online – utilizatorii au mai multe optiuni decat au avut vreodata – fie ca e vorba de implinirea unor nevoi ca informare, divertisment, socializare sau cumparaturi. Indiferent de domeniul de interes, printr-un singur click, o simpla cautare, in cateva secunde, oamenii pot sa compare produsele sau serviciile cu foarte mare usurinta – iar daca intr-un loc observa fie timpi mari de incarcare, fie pagini in lucru, produse fara descrieri sau fara imagini, cu siguranta vor iesi si vor cauta in alta parte.
Afla pe blogul Silkweb mai multe despre marketing-ul online si cum acesta inglobeaza si fenomenul SEO, intr-un articol de maxim interes pentru toti proprietarii de siteuri.