Est News

Hipermarketurile din România cu CELE MAI MARI câștiguri. Auchan a fost singurul care a avut pierdere

Majoritatea rețelelor de retail din România au fost profitabile anul trecut, cele mai mari câștiguri fiind înregistrate de Kaufland, Carrefour și Mega Image și Penny Market, care a revenit pe profit, în timp ce Auchan a trecut pe pierderi, ca urmare a preluării celor 20 de hipermarketuri real. Datele financiare pentru 2013 ale Lidl, Cora și Metro nu au fost publicate.

Anul trecut, comerțul modern l-a depășit pentru prima dată pe cel tradițional, a fost finalizată cea mai mare tranzacție din retail, Auchan cu Real, marile rețele au deschis circa 270 de magazine, majoritatea de proximitate și supermarketuri, și s-au extins pe online. Kaufland, care deține cea mai mare rețea de hipermarketuri de pe piața locală, a înregistrat anul trecut o creștere cu peste 20% a profitului net, la 331 milioane lei (75 milioane euro), la afaceri cu 13% mai mari, la 7,26 miliarde lei (1,64 miliarde euro). Anul trecut Kaufland a deschis opt hipermarketuri noi și de la începutul anului alte două, ajungând la 91 de unități. Astfel, Kaufland își menține prima poziție în topul marilor retaileri din România, după vânzări. Acesta este urmat de Carrefour, care operează 150 de magazine sub patru formate: hipermarket-uri, supermarket-uri, magazine de proximitate și un magazin online, cu un profit net de 144,3 milioane lei (33 milioane euro), în creștere cu 38% comparativ cu 2012, la afaceri de 4,29 miliarde lei (970 milioane euro), în stagnare. În 2013, Carrefour a inaugurat 52 de magazine. De la începutul acestui an, compania s-a axat pe extinderea magazinelor de proximitate Express, dar a pierdut cel mai mare francizat – Angst, și a anunțat intrarea cu două noi formate – Supeco (situat între cash&carry și discount) și Contact – franciză pentru mediul rural. Al treilea clasat este Mega Image, care operează o rețea de 311 supermarketuri și magazine de proximitate, cu un profit net de 55,1 milioane lei (12,5 milioane euro), în creștere cu 18%, la afaceri de 2,33 miliarde lei (530 milioane euro), cu 33% mai mari. Mega Image a deschis 104 magazine noi anul trecut, dintre care 37 supermarketuri Mega Image, 66 magazine de proximitate Shop&Go și o unitate dedicată produselor congelate, AB Cool Food. Pentru 2014, compania a anunțat continuarea extinderii în București și dezvoltării unui depozit nou. Rețeaua de supermarketuri Profi și-a dublat profitul net anul trecut, de la 13,1 milioane lei în 2012 la 26,8 milioane lei (6 milioane euro), în timp ce cifra de afaceri a crescut cu 26%, la 1,45 miliarde lei (330 milioane euro). Retailerul a deschis 63 de magazine în 2013 și și-a propus să mențină ritmul de inaugurări și în acest an. În prezent, Profi are o rețea de 226 unități. Billa a rămas pe profit anul trecut, de 2,17 milioane lei (493.000 euro), în scădere cu 40% față de anul anterior, dar cifra de afaceri a urcat cu 7,3%, la 1,35 miliarde lei (307 milioane euro).
Anul trecut, retailerul a deschis 10 magazine în orașe precum Cernavodă, Constanța, Brașov, București, Iași, Pitești, Râșnov și Timișoara și a închis un supermarket în Carei (județul Satu Mare). În prezent, rețeaua numără 80 de supermarketuri.

Rewe România, care operează rețeaua de magazine Penny Market și XXL Mega Discount, a revenit pe profit anul trecut, de peste 557.000 lei, de la pierderi de 6,58 milioane lei în 2012, iar cifra de afaceri a retailerului a crescut cu 13,8%, la 2,19 miliarde lei (426 milioane euro). Rețeaua companiei numără 157 de magazine, dintre care 149 sub brandul Penny Market și opt XXL Mega Discount și are 3.212 de angajați. Compania vrea să deschidă peste 35 de magazine Penny Market în doi ani și un nou depozit.

Dintre retailerii ale căror date financiare au fost publicate pe Ministerul Finanțelor, Auchan România a trecut pe pierderi, de 90,5 milioane lei (20,5 milioane euro), ca urmare a achiziției celor 20 de hipermarketuri real, tranzacție finalizată pe 12 septembrie 2013. În noua sa dimensiune, retailerul are 31 de magazine deschise în 18 orașe și alte două unități în construcție, în cartierul Drumul Taberei din București și în Brașov. În urma integrării, Auchan România a încheiat anul trecut cu afaceri de 4,6 miliarde lei, fără taxe, de peste două ori mai mari comparativ cu 2012.

2012 a fost primul an cu profit net pentru Auchan România, după ce a înregistrat pierderi în perioada 2007-2011, oficialii companiei estimând că retailerul va trece pe profit la sfârșitul anului 2015.

În același timp, societatea Real Hyper Magazine, care administrează cele patru hipermarketuri real rămase după tranzacția cu Auchan, a avut anul trecut o cifră de afaceri de 75,48 milioane lei (17 milioane euro) și pierderi de 18,46 milioane lei (4,17 milioane euro).

În cazul hipermarketurilor Cora, reprezentanții companiei declarau la începutul anului că rețeaua de 12 hipermarketuri a încheiat anul trecut cu vânzări în creștere cu 13,5% comparativ cu 2012, în contextul deschiderii a încă două magazine. În anul 2012, cora a avut o cifră de afaceri de 1,6 miliarde lei (359 milioane euro) și un profit de 24,5 milioane lei (5,5 milioane euro), în scădere cu 38,5%.

În ceea ce privește compania Selgros Cash&Carry, atât cifra de afaceri, cât și profitul net au scăzut, cu 9,8%, la 3,09 miliarde lei (699 milioane euro), și, respectiv, cu 21,3%, la 54 milioane lei (12,2 milioane euro). Selgros deține 19 magazine în România.

Sursa: mediafax.ro

Review Overview

User Rating: Be the first one !
Exit mobile version