Sute de elevi din Bârlad și din localități învecinate orașului vor intra în vacanța mare cu un bagaj impresionant de cunoștințe legate de tot ce ține de o viață sigură și sănătoasă. Totul a fost posibil grație unei echipe de cadre didactice din cadrul Școlii nr. 10 „Stroe S. Belloescu” din Bârlad, care, la începutul acestui an școlar s-a înhămat la o muncă titanică de educare a copiilor într-o manieră diferită de cea obișnuită.
Este vorba de două proiecte educaționale – „Micii ecologiști” și „Viața are prioritate”, în cadrul cărora organizatorii au chemat să le fie alături încă 11 instituții, atât din Bârlad, cât și din zonele limitrofe, majoritatea școli și licee.
Cele două proiecte s-au desfășurat pe perioada întregului an școlar, temele abordate axându-se pe sănătatea mediului, sănătatea umană, aplicarea regulilor de circulație cu autovehiculul cel mai îndrăgit de copii- bicicleta etc.
Proiectul „Viața are prioritate” a vizat în special familiarizarea elevilor cu regulile de circulație, formarea și consolidarea deprinderilor de comportare civilizată pe drumurile publice în vederea prevenirii accidentelor de circulație în rândul copiilor.
Proiectul „Micii ecologiști” a urmărit dezvoltarea imaginației elevilor cât și promovarea de activități de ecologizare subliniind impactul acestora asupra mediului înconjurător.
Valeriu Frumuz, directorul Școlii nr. 10, a menționat: „Apreciez gradul de implicare al cadrelor didactice, al elevilor și al părinților în asttfel de proiecte. Temele proiectelor sunt foarte bine gândite, cu un mare impact asupra beneficiarilor, mai ales dacă ținem cont că în circulația rutieră e de ajuns, uneori, să greșești o singură dată, pentru că a doua oară nu mai ai când. Consider că fiecare trebuie să-și prețuiască viața și să contribuie la prevenirea și stoparea accidentelor, mai ales în rândul copiilor care sunt cei mai vulnerabili”.
Un partener serios în derularea celor două proiecte a fost Primăria Bârlad, care a contribuit cu saci menajeri, mănuși pentru colectarea deșeurilor din împrejurimi.
Aceste proiecte s-au derulat și în anii anteriori, iar impactul a fost destul de mare în rândul părinților, elevilor, profesorilor. Dovadă e faptul că de la an la an numărul participanților a fost mai mare, multe alte școli arătându-și disponibilitatea de a participa la activitățile viitoare ale proiectelor.
Deși munca depusă în astfel de activități este destul de grea, dat fiind că implică costurile unor materiale didactice, pregătire intensă cu elevii în afara orelor de curs organizatorii afirmă că nu ar renunța la astfel de activități, mai ales dacă sunt în folosul elevilor.
Daniela PORUMB