În timp ce activitatea casnică și economică a sute de bârlădeni este paralizată din cauza căderilor de curent electric, E-ON Moldova se scuză și regretă.
Bârlădenii au ajuns la limita suportabilului din cauza întreruperilor de curent electric care, efectiv, le dau viața peste cap. Nu este zi în care curentul să nu fie întrerupt de câteva ori, unele pene având durata chiar și de câte o oră, timp în care activitatea tuturor este absolut blocată. Zone întregi sunt paralizate de-a dreptul și ce este mai grav e că nu doar consumatorii casnici sunt afectați, ci și instituțiile, de la primărie, bănci, oficii poștale, magazine, ghișee de plată. Rămasă fără computere, internet, lumină sau aer condiționat toată lumea stă cu mâinile în sân așteptând finalul acestei bătăi de joc la care furnizorul de energie, în speță E-ON Moldova, își supune clienții cu o indiferență strigătoare la cer.
Ca și cum nu ar fi de ajuns, sunt zone în care această așteptare frustrantă are loc într-un balamuc greu de descris, pricinuit de sistemele de alarmare care se declanșează brusc în momentul căderilor de tensiune. În mijlocul acestor urlete asurzitoare, care durează uneori zeci și zeci de minute în șir, sunt nevoiți bârlădenii să aștepte venirea curentului.
„Am ajuns la capătul răbdării. Uneori simt că cedez psihic. Lipsa de preocupare a celor de la E-ON pentru această situație este o batjocură la adresa noastră, a celor care plătim cinstit și la timp aceste servicii execrabile”, a declarat pentru Est News o funcționară de la o bancă din centrul Bârladului.
O femeie din zona Stadion ni s-a plâns că întreruperile dese de curent electric i-au afectat mașina de spălat și televizorul: „S-au deteriorat într-un timp foarte scurt, iar meseriașii pe care i-am plătit să mi le repare mi-a confirmat că de vină sunt șuturile de curent”.
Sunt de notorietate scandalurile iscate în nenumăratele rânduri în care, din cauza întreruperilor de tensiune, oamenii au rămas fără electrocasnice. De altfel, de-a lungul timpului Oficiul pentru Protecția Consumatorilor a înregistrat sumedenie de plângeri în care era reclamat dezinteresul E-ON față de stricăciunile pricinuite consumatorilor.
În schimb, Doamne ferește să întârzii câteva zile la plata curentului. Nici dacă ești cu un picior în groapă E-ON nu te iartă. A, dacă e vorba să-ți ia mai mulți bani decât ar trebui – așa cum recent s-a întâmplat la nivel național, când sute de oameni s-au trezit cu facturi umflate în cel mai grosolan mod cu putință – atunci scuza „a greși e omenește” e mai mult decât valabilă.
În legătură cu desele întreruperi de curent care au loc la Bârlad în ultimele zile (și care se repetă la anumite intervale de timp), reprezentații E-ON au răspuns senini că se întâmplă la toate „casele mari”. Cică „întreruperile în alimentarea cu electricitate reprezintă o problemă cu care se confruntă toate companiile de distribuție a energiei electrice”.
De data asta, scuza a fost avarierea unui cablu subteran dar și „defecțiuni la diverse componente ale rețelei”.
Dacă pe bârlădenii care au fost nevoiți să oprească timpul în loc și pe agenții economici care au suferit pierderi cât timp nu au avut curent electric îi încălzește cu ceva, E-ON le transmite că „regretă”. (Beatrice ONIȚĂ)