Pe 21 iulie, Compania Națională de Căi Ferate “CFR” SA va organiza, la Bursa Română de Mărfuri, licitație publică cu strigare pentru închirierea a 1.079,9 km de cale ferată (32 secții CF), care aparțin infrastructurii feroviare neinteroperabile.
Printre sectoarele scoase la licitație se numără și relațiile Crasna – Huși și Zorleni – Fălciu Nord.
Inaugurată în octombrie 1890, linia Crasna-Huși s-a închis în anul 2012 din cauză că nu era rentabilă din punct de vedere economic, fapt datorat numărului mic de călători care circulau pe această rută. Iată că, după aproape doi ani, trenul ar putea trece din nou prin comunele ce leagă cele două localități.
Conform datelor furnizate de CFR, contractul de închiriere se încheie pe o periodă de patru ani, câstigator find cel care oferă un preț de achizitie mai mare. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 21 iulie, ora 9, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeași zi la ora 10. Pot participa persoane juridice române care au calitatea de operatori licențiați de transport feroviar, conform condițiilor menționate în documentație. Ofertele se pot depune pentru una sau mai multe secții de circulație, aflate pe raza sucursalelor regionale de cale ferată București, Craiova, Timișoara, Cluj, Brașov, Iași, Galați și Constanța.
“Închirierea secțiilor de cale ferată care aparțin infrastructurii feroviare neinteroperabile reprezintă unul din angajamentele incluse în programul de eficientizare a sistemului feroviar, care vizează reducerea cheltuielilor și a activităților neprofitabile. Prin programul de eficientizare a activității, CFR SA respectă angajamentele Guvernului României cuprinse în Scrisoarea de Intenție, semnată cu Fondul Monetar Internațional și Memorandumul de Înțelegere cu Uniunea Europeană’, a declarat Macarie Moldovan, director general al CFR SA. (Andrei STESCU)