Proprietarii unei scări de bloc sunt revoltați pe administratorul Geta Cocuz din cauza felului deficitar în care își face datoria. Administratorul a plătit aproape 30 de milioane de lei vechi unei firme care ar fi trebuit să termine în două săptămâni o lucrare care a fost abandonată de cinci luni.
Mihaela NICULESCU
Un administrator de bloc din Bârlad s-a ales cu plângere la poliție din partea proprietarilor unei scări, după ce a dat din colț în colț când a fost luat la întrebari despre felul cum a cheltuit banii încasați de la oameni. Este vorba de Geta Cocuz, administrator la Asociația de proprietari nr. 8, reclamanții fiind locuitorii blocului A3, scara A, din strada Nicolae Tonitza din Bârlad. Plângerea făcută la poliție nu o vizează doar pe administrator, acuzațiile răsfrângându-se și asupra unei firme pe care aceasta a tocmit-o pentru lucrări de igienizare a subsolului.
Oamenii sunt nemulțumiți de faptul că lucrările au rămas neterminate de aproape cinci luni, deși termenul stabilit în contract era de două săptămâni.
„Au trecut aproape cinci luni de când SC Mimi Ali SRL , firma contactată de Asociația de proprietari nr. 8, a încheiat contractul pentru efectuarea lucrărilor la subsol. Devizul estimativ de 6.900 lei include lucrări care nu s-au făcut. Scrie că s-au folosit 48 de metri de cablu. Nu s-a folosit nici un metru. S-a scos mizeria și apa, atât”, a declarat Gabriel Manta, unul dintre proprietari
Oamenii au încercat de mai multe ori în tot acest timp să obțină explicații de la Cocuz despre întârzierea nepermisă a finalizării lucrărilor, însă orice încercare de dialog se finaliza cu discuții în contradictoriu, în care Cocuz țipa mai tare ca oricine.
Locuitorii scării de bloc au devenit și mai suspicioși după ce au constatat că, deși contractul a fost încheiat în luna mai, prima chitanță emisă de firmă datează din aprilie.
În mod curios, în discuția pe care am purtat-o cu administratorul Geta Cocuz, aceasta a susținut că firma a fost contactată și angajată la indicațiile lui Gabriel Manta. Acesta, însă, a dezmințit informația, afirmând că așa ceva era peste putință întrucât nu cunoștea pe nimeni de acolo. Omul spune că SC Mimi Ali SRL a fost agreată de administrator pe motivul că ar avea tarife acceptabile în comparație cu alții.
Geta Cocuz a admis acest lucru: „Devizul estimativ făcut de firma aceasta avea valoarea de 6.900 de lei, față de 10.000 lei cât cerea SC Aquavas SA. Oamenii au fost de acord să plătească 3.450 de lei, având în vedere că cealaltă jumătate din sumă este suportată de Primăria Bârlad. În urma calculelor, fiecărui apartament i-a revenit de plată suma de 174 de lei”.
Până la această oră, administratorul a achitat mai mult de 30% din costuri, mai exact 2.800 de lei, urmând ca restul să fie plătit la terminarea lucrării.
Contactat de reporterii Est News, reprezentantul firmei Mimi Ali SRL, ștefan Joc, a motivat întârzierea de aproape o jumătate de an de faptul că … a avut niște probleme personale.
Se pare că problemele persoane au luat sfârșit, întrucât s-a angajat să termine lucrarea până vineri, 15 august, adică să facă în trei zile ceea ce nu a putut în cinci luni.
Ar fi interesant de aflat cum va rezolva Geta Cocuz o altă problemă care va apărea în momentul în care Primăria Bârlad va vira în contul Asociația de proprietari nr. 8, partea sa de 50% din costul lucrării. Asta pentru că asociația are contul blocat de ANAF din cauza datoriilor de 30.000 de lei, reprezentând impozitul pe salarii și penalitățile aferente.
„Nici un leu nu va ajunge în bugetul asociației, pentru că banii de la primărie, transferați prin bancă, vor fi virați direct la ANAF. Așadar, costurile cu lucrările la subsol vor fi suportate intedgral de proprietarii din Asociația nr. 8”, a mai spus administratorul Geta Cocuz.
Până una-alta, lucrările la subsol nu au fost finalizate. Locatarii declară că apa mai mustește, iar Cocuz vede că totul e uscat. Reprezentantul firmei crede că umezeala de la subsol este cauzată de faptul că, din construcție, blocul nu are aerisire la subsol.