O rețea nouă de socializare care permite crearea de cont doar pe bază de invitație și care promite un loc simplu, transparent și fără reclame, ar putea fi un pericol pentru Facebook, având din ce în ce mai mulți doritori de înscriere.
Cu un concept creat de web designerul Paul Budnitz, Ello este considerată rețeaua de socializare „anti-Facebook” și se poziționează ca o rețea cu un manifest și cu o conștiință socială și ca un loc fără publicitate, scrie The Guardian.
- Înscrierea se face doar pe bază de invitație. Ar trebui să fie oarecum ușor de obținut, poți cere una sau poți ruga un prieten care are cont să îți trimită una.
- Ello este încă în faza de testare beta, are bug-uri de programare, dar atrage în continuare din ce în ce mai mulți doritori. 31.000 de noi utilizatori au cerut să testeze versiunea beta în această săptămână. Joi, echipa din spatele Ello a trebuit să blocheze noile invitații pentru că nu mai puteau face față numărului de solicitări.
- E o platformă de socializare cu un manifest:
„Rețeaua ta de socializare e deținută de companii.
Fiecare lucru pe care îl postezi, fiecare prieten pe care ți-l faci și fiecare link pe care îl accesezi este urmărit, înregistrat și transformat în informație. Agențiile de publicitate cumpără datele tale ca să îți arate mai multe reclame. Ești produsul a ceea ce e cumpărat și vândut.
Noi credem că există o cale mai bună. Credem în îndrăzneală. Credem în frumusețe, simplitate și transparență. Credem că oamenii care fac lucruri și cei care le folosesc ar trebui să fie parteneri.
Credem într-o rețea de socializare care poate fi un instrument pentru crearea de posibilități. Nu unul de decepție, nu de constrângere sau manipulare – ci un loc pentru conectare, creație și sărbătorirea vieții.
Nu ești un produs.”- Creativii din spatele rețelei Ello sunt designerul de biciclete Paul Budnitz, graphic designerii Berger & Föhr și programatorii Mode Set.
- Logo-ul are un iz de „V for Vendetta” – o față zâmbitoare neagră, fără ochi. Pare să fie o referință la respectul pentru initimitate. Site-ul are și o funcție prin care îți poți acoperi fața din fotografii cu logo-ul, asigurând anonimitate.
- Fluxul rețelei de socializare este împărțit în două categorii: „Prieteni” și „Zgomot”. Prima oferă noutăți pe larg despre oameni pe care îi cunoști bine, iar a doua oferă bucăți de informație destinate tuturor.
- Există totuși niște semne de întrebare cu privire la confidențialitatea și siguranța utilizatorului. Echipa Ello explică, în secțiunea de prezentare, că strânge „niște informații” legate de vizita utilizatorului, informații care îi „ajută să înțeleagă cum folosesc Ello”, astfel încât să poată face platforma mai bună. Informațiile colectate vizează localizarea, limba, site-ul de proveniență și timpul destinat vizitei. Rețeaua folosește o „versiune specială anonimă” de Google Analytics pentru colectarea datelor vizitatorilor. „Dacă acest lucru nu te face să te simți confortabil, oferim și opțiunea de a refuza”, mai informează ello.co.
- Sursa: mediafax.ro