Est News

Unde se duc banii de sosele

Transilvania și Banatul au atras în ultimii trei ani cei mai mulți bani pentru construcția de autostrăzi și reabi­litarea de drumuri na­ționale, puțin peste 1 mld. euro, în timp ce Moldova este zona care a prins cele mai mici investiții în șosele, doar circa 100 de milioane de euro, arată o analiză a ZF pe baza plăților realizate în pe­rioada 2012-2014 de către Com­pania Națio­nală de Autostrăzi și Drumuri Na­țio­nale din România (CNADNR).
În regiunea Moldova s-au chel­tuit cele mai mici sume în ultimii trei ani, doar circa 100 de milioane de euro, în contextul în care nicio auto­stradă nu străbate încă zona și doar puține drumuri naționale au fost mo­dernizate, printre care DN 29 Su­ceava-Botoșani sau DN 24 Galați-Vaslui-Crasna.
Moldova este de altfel cea mai săracă regiune din România, cunoscută pentru forța de muncă mai ieftină decât în restul țării și infra­struc­tura slab dezvol­tată.
Re­giunea de nord-est a țării, care se identifică cu Mol­dova, are un PIB per capita de doar 3.400 de euro, față de o medie na­țională de circa 5.500 de euro.
mai multe, pe zf.ro
Sursa: money.ro

Exit mobile version