Transilvania și Banatul au atras în ultimii trei ani cei mai mulți bani pentru construcția de autostrăzi și reabilitarea de drumuri naționale, puțin peste 1 mld. euro, în timp ce Moldova este zona care a prins cele mai mici investiții în șosele, doar circa 100 de milioane de euro, arată o analiză a ZF pe baza plăților realizate în perioada 2012-2014 de către Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR).
În regiunea Moldova s-au cheltuit cele mai mici sume în ultimii trei ani, doar circa 100 de milioane de euro, în contextul în care nicio autostradă nu străbate încă zona și doar puține drumuri naționale au fost modernizate, printre care DN 29 Suceava-Botoșani sau DN 24 Galați-Vaslui-Crasna.
Moldova este de altfel cea mai săracă regiune din România, cunoscută pentru forța de muncă mai ieftină decât în restul țării și infrastructura slab dezvoltată.
Regiunea de nord-est a țării, care se identifică cu Moldova, are un PIB per capita de doar 3.400 de euro, față de o medie națională de circa 5.500 de euro.
mai multe, pe zf.ro
Sursa: money.ro