Est News

Școala nr. 6, probleme și performanță

Aflată într-o zonă săracă, Școala nr. 6 din Bârlad are o mulțime de neajunsuri, dar cu toate acestea mulți dintre elevi concurează cu cei din școliile din mediile mult mai înstărite.

Școala „Victor Ion Popa” (nr. 6) din Bârlad este o școală care are numeroase probleme, dar în care elevii pot face performanță. Aici, majoritatea copiilor sunt din familii cu probleme financiare, dar și sociale. Fiecare elev care vine la această școală face un efort mult mai mare decât cei care provin din familii mai înstărite.

Sunt elevi care vin în clasa pregătitoare fără nicio zi de grădiniță, sau de cămin”, ne-a spus Maria Bălan, directorul școlii.

Cauzele sunt numeroase: familii sărace, monoparentale, de romi, sau fără părinți. Ca urmare, copiii nu se pot dezvolta amemenea celorlalți, de unde dezvoltarea unor devieri comportamentale, absențe și abandon.

Din această cauză, se impune un efort mult mai mare pentru educarea și motivarea elevilor noștri”, ne-a mai spus Maria Bălan.

Directoarea școlii mai afirmă că numărul celor care au abandonat școala s-a redus considerabil de când părinții au înțeles că riscă să piardă alocațiile copiilor dacă nu-și trimit copiii la școală.

În anul școlar anterior, au fost doar două abandonuri. Este vorba de două fete, una venind dintr-o famile de romi. Ea a renunțat la școală sub pretextul că se va căsători.

Maria Balan spune că situația s-ar îmbunătăți mult dacă pe lângă școală ar funcționa un mediator școlar sau un asistent social care să aducă elevii mai aproape de școală, să încurajeze implicarea părinților în educația copiilor.

În ciuda tuturor acestor neajunsuri, școala se implică în diferite proiecte atât la nivel local, dar și național și internațional.

De exemplu, concursul educațional „Carte, izvor de înțelepciune”, inițiat de profesorul Andreea Briciu, unul dintre cadrele didactice ale școlii, are ca scop atragerea copiilor din școală spre lectură este. Concursul este realizat în parteneriat cu Biblioteca Municipală „Stroe S. Belloescu” și cu Centrul „Mihai Eminescu” Bârlad.

În colaborare cu Complexul de Servicii Comunitare, Școala nr. 6, își învață copiii să fie mai omenoși. Elevii participă la o campanie de întrajutorare și oferă diverse obiecte vestimentare, încălțăminte s.a. copiilor fără posibilități.

De asemenea, la nivelul școlii, în fiecare an, este organizată o activitate de prevenire a violenței intitulată „Violența domestică și efectele acestuia asupra copiilor”.

Această activitate are în vedere conștientizarea elevilor cu riscurile pe care le are violența în familie. La nivelul școlii sunt elevi care provin din astfel de familii, iar neconștientizarea riscurilor poate duce la o perpetuare a violenței pe termen lung. Acest tip de activitate are tocmai, ca obiectiv, stoparea violenței nu numai din interiorul familiei cât și la nivel general. (Andrei ARSENE)

Review Overview

User Rating: Be the first one !
Exit mobile version