Mai mulți conducători auto din Bârlad se plâng de prezența limitatoarelor de viteză: sunt prea înalte, prea dese și dispuse alandala. Primăria Bârlad susține că limitatoarele sunt singura soluție pentru a preveni accidentele rutiere și pentru a proteja drumurile și construcțiile.
Simona MIHĂILĂ
Montarea limitatoarelor de viteză pe podul de pe strada Ioan Popescu din Bârlad a creat serioase nemulțumiri în rândul conducătorilor auto.
Ieri, câțiva dintre ei i-au contactat pe reporterii Est News pentru a-și exprima revolta față de maniera în care au fost construite aceste limitatoare. Oamenii s-au plâns că Primăria Bârlad nu a ținut cont de prevederile legale atunci când au luat măsura de restricționare a vitezei, plantând în covorul asfaltic niște dune care ar fi distrus, deja, mașinile mai multor bârlădeni.
„Este o adevărată crimă ce se întâmplă pe această stradă. Un drum sau două sunt de ajuns să ne distrugă mașina, oricât de încet am conduce. Cel mai mult au de suferit autoturismele cu gardă joasă, care ating cu sașiul dâmburile de asfalt. Dacă vă uitați cu atenție pe dunele acelea veți observa zgârieturi adânci în asfalt. Acele zgârieturi sunt produse de sașiul mașinilor, de baia de ulei. O baie de ulei costă milioane de lei”, ne-a spus unul dintre conducătorii auto.
Șoferii spun că felul în care au fost construite aceste limitatoare de viteză încalcă legea: „Legislația rutieră oferă două soluții pentru reducerea vitezei: indicatoare sau covoare cu limitatoare – sub forma acelor ciupercuțe – care să nu depășească înălțimea de 5 până la 7 centimetri. Pe când, la noi, este un calvar. Dunele acestea nu sunt legale”.
În afară de înălțime, conducătorii auto contestă frecvența respectivelor dune, dar și poziția lor în carosabil.
[youtube http://www.youtube.com/watch?v=jEWuDhRKVcI&w=560&h=315]
„Sunt foarte dese. E inutil. O mașină nu are când să prindă viteză odată ce depășește un dâmb din acela. Parcă sunt construite înadins să ne distrugă autoturismele. Nu au nicio logică. Nu este explicabilă, de asemenea, prezența dunelor de limitare a vitezei pe banda de urcare în rampă. Aș putea înțelege la coborâre, una, două sau trei, dar construite pe o suprafață rezonabiă în care șoferul să nu aibă timp de creștere a vitezei, dar nici să-și strice mașina”, spune un șofer.
O consecință negativă a faptului că limitatoarele sunt amplasate alandala e faptul că, pentru a scăpa de limitatoare, autovehiculele care urcă părăsesc banda lor de circulație și intră pe banda destinată coborârii, acolo unde nu există limitatoare (foto). Situația nu face decât să expună la creșterea numărului de accidente.
Reprezentanții Primăriei Bârlad susțin că nu există nimic ilegal și că limitatoarele de viteză sunt necesare pe acel pod, mai ales că foarte aproape este o curbă strânsă extrem de periculoasă, iar cei mai mulți șoferi nu-și pot controla tentația de a accelera.
„Strada Ioan Popescu este una dintre arterele dificile ale orașului, tocmai pentru că face parte din ansambul de străzi pe care se derulează traficul greu din oraș. După cum se știe, pe aceasta stradă au mai existat limitatoare de viteză care au fost scoase tot ca să nu mai existe discuții. S-a revenit la această măsură, deoarece ni s-a semnalat de nenumărate ori pericolul la care vitezomanii îi expun pe pietoni și pe șoferii corecți”, a declarat Constantin Nițuc, purtătorul de cuvânt al Primăriei Bârlad.