Est News

Amenzi de aproape 35 milioane de euro pentru fixarea preturilor intre retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image si furnizorii acestora in perioada 2005-2009/Selgros respinge categoric decizia si asteapta motivarea acesteia pentru a o ataca in instanta

Consiliul Concurentei a anuntat marti ca a sanctionat 25 de companii de pe piata comercializarii produselor alimentare (4 retaileri si 21 de furnizori ai acestora) cu amenzi in valoare totala de 154.029.538 lei (aprox. 35 milioane de euro). Sanctiunile au fost aplicate in cadrul investigatiei avand ca obiect intelegeri pentru fixarea preturilor intre retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image si furnizorii acestora, in perioada 2005-2009.
UPDATE1 In urma deciziei anuntate de Consiliul Concurentei, reprezentantii Selgros Cash & Carry SRL au transmis catre HotNews.ro urmatorul punct de vedere:

UPDATE 2 Bogdan Chiritoiu, presedintele Consiliului Concurentei, pentru HotNews.ro: „Trei din cei 21 de furnizori amendati, respectiv Delaco, Argus si Granddis, au recunoscut incalcarea legii, fapt pentru care au primit amenzi sub minimul legal, respectiv sub 0,5% din cifrele de afaceri pe 2013. Decizia anuntata astazi a fot luata in decembrie 2014, dar a fost mai intai comunicata partilor”.
Ce a identificat Consiliul Concurentei:
„In urma investigatiei, a fost sanctionata incalcarea legii concurentei atat pentru stabilirea preturilor de revanzare (de raft), cat si pentru comportamentul companiilor in cadrul promotiilor.

Consiliul Concurentei a constatat ca preturile de vanzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piata prin raportul dintre cerere si oferta, ci furnizorul si retailer-ul stabileau un pret fix sau minim. Aceasta practica conduce la preturi mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputand sa scada pretul sub limita stabilita cu furnizorul.
In ceea ce priveste comportamentul companiilor in cadrul promotiilor, contractele sau documentele contractuale dintre unii retaileri si furnizori contineau o clauza care prevedea ca, in aceeasi perioada, furnizorii nu puteau realiza promotii simultane in diferite lanturi de retail, acestea putand doar sa alterneze. In acest fel, consumatorul final nu putea avea acces, in acelasi timp, la promotii si implicit la cel mai mic pret, in magazine concurente. Decizia de a realiza sau nu promotii in lanturi de magazine concurente trebuie sa apartina furnizorului.
Companiile sanctionate sunt:

Consiliul Concurentei mai reaminteste in comunicatul sau ca la sfarsitul anului trecut a declansat o noua investigatie, care vizeaza posibila incalcare a regulilor de concurenta nationale si comunitare de alte lanturi de retail din Romania si anume Auchan Romania SA, Carrefour Romania SA, Romania Hypermarche SA (Cora), Kaufland Romania SCS si furnizori ai acestora.In cadrul investigatiei declansate, Consiliul Concurentei a efectuat inspectii inopinate, documentele ridicate in cadrul acestor inspectii aflandu-se in analiza autoritatii romane de concurenta, in cadrul procedurilor specifice investigatiei.

Tot la sfarsitul anului trecut, Guvernul a aprobat Memorandumul privind infiintarea unui sistem de monitorizare a preturilor bunurilor de consum, respectiv ‘Monitorului preturilor bunurilor de consum’.
„Proiectul, ce va fi derulat de Asociatia pentru Protectia Consumatorilor din Romania (APC Romania) cu sprijinul prin Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor – ANPC si al Consiliului Concurentei, prevede crearea unui platforme on-line care sa afiseze saptamanal preturile produselor care fac parte din cosul zilnic al populatiei. Obiectivele proiectului sunt pe de-o parte informarea consumatorilor care vor putea compara preturile si identifica magazinele de unde pot cumpara alimentele de baza la cele mai mici preturi, iar pe de alta parte scaderea preturilor ca urmare a cresterii concurentei intre magazine”, precizeaza Conciliul Concurentei.
Autoritatea de concurenta din Romania precizeaza ca aceste actiuni ale sale „se inscriu in trendul european privind acordarea unei mai mari atentii sectorului de comercializare a produselor alimentare prin intermediul lanturilor de retail. In anul 2013, Autoritatea de concurenta din Austria a amendat grupul Rewe pentru intelegeri cu un grup de furnizori pentru fixarea preturilor de vanzare la raft, a preturilor de promotie si a intervalelor exclusive pentru realizarea promotiilor. O alta investigatie care vizeaza segmentul de retail alimentar se afla in desfasurare la autoritatea germana de concurenta”.

Sursa: hotnews.ro

Review Overview

User Rating: Be the first one !
Exit mobile version