de Mihaela NICULESCU
Simularea Evaluării Naționale pentru clasele a VIII-a la matematică scoate la iveală pregătirea precară a elevilor la această disciplină. La Bârlad, cea mai mare notă s-a obținut la Școala „Iacov Antonovici”, în timp ce Școala „Victor Ion Popa” și Liceul Tehnologic „Petru Rareș” au fost de toată rușinea.
Anul acesta, simularea examenului pentru Evaluarea Națională la matematică a însemnat o adevărată piatră de încercare pentru elevii de clasa a VIII-a. Nivelul subiectelor a fost unul ridicat, problema de geometrie fiind pentru mai bine de jumătate dintre elevi o necunoscută.
Chiar școlile bune au obținut rezultate nesatisfăcătoare. La Școala „George Tutoveanu” Bârlad (Școala 11), de exemplu, din 100 de elevi, 63 au luat note sub 5; la Școala „Manolache Kostache Epureanu” Bârlad (Școala 9) – din cei 68 de elevi de clasa a VIII-a, 43 au obținut mai puțin de 5; la Școala „Iacov Antonovici” Bârlad (Școala 8) – din 96 de elevi de clasa a VIII-a, 55 au luat note sub 5.
Lista rezultatelor slabe continuă cu Școala „Iorgu Radu” (Școala 1) unde, din 97 de elevi, 63 au obținut note sub 5; la Școala „Vasile Pârvan” (Școala 2), din 49 de elevi, 20 au luat note sub 5.
Dezastru maxim a fost la Școala „Victor Ion Popa” (Școala 6), unde, din 32 de elevi, doar doi elevi au obținut peste 5, iar șapte nici nu s-au mai prezentat. Nici pentru Liceul Tehnologic „Petru Rareș” (Școala 3) Bârlad rușinea nu a fost mai mică: niciunul din cei 18 elevi prezenți nu au reușit să obțină nici măcar nota 5.
Nici Școala „Principesa Elena Bibescu” (Școala 5) nu se poate mândri cu rezultate mai bune la simulare: din 24 de elevi, 20 au luat note sub 5.
Nu s-a obținut nicio notă de 10, cele mai mari note au fost 9,64 la Școala „Episcop Iacov Antonovici”, 8,99 la Școala „Manolache Kostache Epureanu” și 9,30 la Școala „George Tutoveanu”.
Rezultate mai bune au obținut Colegiul „Gheorghe Roșca Codreanu” unde, din 56 de elevi, doar 10 au obținut note sub 5.
Subiectele propuse de Ministerul Educației Naționale pentru simularea examenului de Evaluare Națională au fost concepute cu scopul de a trezi la realitate elevii.
Pentru admiterea la liceu media obținută la Evaluarea Națională va avea o pondere de 75%, iar media anilor de studiu din clasele V-VIII va conta în proporție de 25%. Un lucru îmbucurător pentru cei care nu sunt străluciți la matematică este acela că nu există o notă minimă de trecere la cele două discipline, contând doar media celor două note, care va trebui să fie minim 5.