Est News

Bătaie de joc marca E-ON!

de Răzvan Călin

Desele întreruperi ale alimentării cu energie electrică i-au adus la disperare pe barladeni. Patru zile la rând, Bârladul a înregistrat (zilnic) câte patru – cinci pene de curent.

Nu mai este de mult o noutate că la Bârlad alimentarea cu energie electrică e un soi de loterie: nu se știe niciodată când poți avea surpriza neplăcută de a rămâne pe întuneric. Nu mai devreme de săptămâna trecută, bârlădenii au asistat la un episod de acest gen. Timp de patru zile la rând, nervii localnicilor au fost întinși la maxim din cauza deselor pene de curent. Zilnic, alimentarea cu energie electrică a fost întreruptă de câte patru, cinci sau chiar șase ori într-o singură zi. Bineînțeles că totul s-a derulat fără ca vreo cineva de la E-ON România să se sinchisească să ofere vreo explicație oamenilor sau măcar să-i pună în gardă.

”Sunt de-a dreptul groaznici oamenii ăștia de la E-ON. Când îți e lumea mai dragă, pică curentul. Și nu o singură dată, ci de mai multe ori într-o singur zi. Am stat cu mare grijă pentru că îmi era teamă să nu mi se ardă vreun aparat electric de prin casă. Nu pot înțelege de ce nu fac nimic pentru ca astfel de situații să nu mai apară”, ne-a spus indignat unul dintre localnici.

Într-adevăr, nimeni de la E-ON nu s-a obosit să prevină populația, chiar dacă așa cum aveam să aflăm ulterior, a fost vorba despre niște avarii produse în rețeaua locală. Timp de patru zile consecutiv, bârlădenii au primit energie electrică cu porția. Iar problema este veche pentru că situația trenează de mulți ani, fără ca E-ON să ia vreo măsură concretă în acest sens. Nu de puține ori, cei de la E-ON au susținut că aceste avarii nu survin din vina lor neapărat, ci din cauza unor avarii neprevăzute din rețea. Ceea ce nu înțeleg bârlădenii este faptul că E-ON se pare că nu a prea investit în reabilitarea ca la carte a rețelei de alimentare cu energie electrică din zonă.

”Facturile știu să le încaseze cu promptitudine, iar dacă te împinge păcatul să întârzii la plata facturilor te trezești imediat că te debranșează de la rețea. Dar ei nu fac nimic mai nimic pentru ca serviciile lor să se îmbunătățească. Ne-am săturat să pice curentul electric mai tot timpul, fără ca să se facă ceva să rezolve problema odată pentru totdeauna. Dar banii știu să ți-i ia repede și degrabă. Am prieteni din alte orașe care au venit la mine în vizită și care au rămas uimiți de frecvența cu care se întrerupe alimentarea cu energie electrică. Unii au început să râdă de noi și ne întreabă dacă nu cumva să aducă cu ei vreun grup electrogen sau un generator electric atunci când vin la noi în vizită”, ne-a mai spus un bârlădean vădit nemulțumit de această situație.

Ca de fiecare dată când le-am solicitat un punct de vedere, cei de la E-ON ne-au oferit un răspuns din care reieșea (în mod invariabil) că ei nu prea pot fi trași la răspundere și că de vină e rețeaua, vremea, soarta, dar numai ei nu.

Sorin Munteanu, responsabil mass-media Regiunea Est din cadrul E-ON România, ne-a oferit următoarea explicație pentru evenimentele din ultima perioadă: ”Într-adevăr, la Bârlad, în ultima perioadă ne-am confruntat cu o serie de probleme în rețeaua de alimentare cu energie electrică a orașului. Știm că o serie de consumatori au avut de suferit și ne pare rău pentru această situație. Însă, echipele noastre au intervenit prompt pentru a remedia aceste probleme. În nici o situație alimentarea cu energie electrică nu a fost sistată pentru mai mult de maxim o oră. Au fost situații în care s-a apelat și la grupuri electrogene pentru ca pe perioada remedierii avariei consumatorii să nu aibă probleme. Din păcate, au fost situații neprevăzute, avarii pe care nu am avut cum să le anticipăm și, automat, a fost imposibil să avertizăm în prealabil populația”.

Exact cum spuneam și mai sus, oricine și orice poate fi învinuit de această situație, însă în nici un caz cei de la E-ON!

Review Overview

User Rating: Be the first one !
Exit mobile version