Simona MIHĂILĂ
O petiție online împotriva Aquavas Bârlad a încins spiritele pe internet. Bârlădenii nemulțumiți de serviciile proaste ale operatorului unic al serviciilor de apă și canalizare își strigă revolta în spațiul virtual și fac planuri cum să oprească „abuzurile” Aquavas. Firma s-a ales și cu o plângere la Poliția Bârlad, depusă de un bârlădean nemulțumit că echipa care a efectuat o lucrare de canalizare i-ar fi umflat devizul.
Sucursala Bârlad a SC Aquavas SA, firma care prestează servicile de canalizare și de alimentare cu apă din Bârlad, e încolțită din toate părțile. Săptămâna trecută, a fost lansată o petiție online intitulată „Împotriva abuzurilor comise de Aquavas Bârlad”. În doar cinci zile, petiția a strâns zeci de semnături. Ieri, după prânz numărul bârlădenilor care se alăturaseră cauzei era trecut de 65, în timp ce informația postată pe Facebook pe contul Barlad Live strânsese sute de aprecieri și fusese distribuită în cascadă.
Inițiatorul este Costel Ifrim, un bârlădean care, tot săptămâna trecută, a făcut plângere împotriva Aquavas și la Poliția Bârlad. El a acționat în numele mamei sale, Demetra Ifrim, din cauza unui deviz întocmit de reprezentanții Aquavas pentru o lucrare de canalizare pe proprietatea lor, de pe strada 1 Decembrie, deviz pe care beneficiarii l-au considerat „umflat”.
În afară de asta, Costel Ifrim a calificat ca inacceptabilă atitudinea lucrătorilor de la Aquavas care, s-ar fi arătat dispuși să efectueze lucrarea „la negru”.
„În urma sesizării telefonice a defecțiunii, echipa Aquavas a verificat canalul, după care mi-a spus că «dacă le fac o cinste, mă rezolvă». Nu am fost de acord și le-am cerut să-mi fie întocmit deviz de lucrări. Pentru acest deviz, am fost nevoiți să întocmim o cerere, iar mama mea să semneze un proces-verbal”, se arată în plângerea înregistrată la Poliția Bârlad.
A doua zi, reprezentanții Aquavas au venit cu situația de lucrări: 159 de lei.
„Mi-am exprimat nemulțumirea în fața domnilor Relu Parnica și Adrian Olaru, deoarece nu mi se pare justificată distanța de 6 kilometri despre care mi s-a spus că a parcurs-o mașina. Costurile pentru deplasare au fost de 54 de lei din totalul sumei evidențiată în situația de lucrări”, mai scrie în plângerea adresată polițiștilor.
Costel Ifrim le-a cerut lămuriri reprezentanților firmei, însă reacția acestora l-a surprins și, totodată, l-a revoltat: „Am reproșat și faptul că unele date din cartea de identitate erau greșite și le-am spus că nu vom semna. Acest fapt l-a iritat pe domnul Relu Parnica. El m-a amenințat că mă debranșează de la rețeaua de canalizare”.
Vasile Ungureanu, directorul Aquavas Bârlad, a aflat de la reporterii Est News despre faptul că sucursala pe care o conduce a fost reclamată la poliție. Despre nemulțumirile lui Costel Ifrim legate de costul lucrării crede că sunt neîndreptățite: „A existat comandă de desfundare și curățare a căminului pe această adresă. S-a mers la fața locului și s-a făcut lucrarea. Domnul nu vrea să plătească, dar trebuie. A fost o lucrare pe domeniul privat, nu pe domeniul public. Despre numărul de kilometri nu am ce să spun, decât că atâția există între casa lui și punctul de lucru al mașinii: trei la dus și trei la întors. Dar de ce nu vine să discute cu mine? Din câte am înțeles, el contestă TVA, CAS dar așa spune legea, nu am ce să negociez cu el”.
Se strâng rândurile: internauții se mobilizează împotriva Aquavas
Costel Ifrim are de gând să se adreseze și altor instituții, printre care și Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorului. Între timp, a reușit să adune în jurul său mai mulți bârlădeni dezamăgiți de serviciile prestate de Aquavas. Redăm mai jos câteva dintre nemulțumirile postate pe internet:
„Niște jepcari, acum că au pus apomotre în tot orașul, vor sa ne oblige să scoatem apometrele pe casa scării, dar șoc – angajatii lor nu mai vin să citească, deci tot pierderi vom plati?”.
„Eu am apometrul scos pe casa scării . Și știți cât plătesc? Între 250 si 280 lei noi, mi se pare enorm de mult. Și nu se mai pun pierderi atunci când toți vecinii avem apometrul la ușă. Vă dați seama dacă mai puneau și pierderi cât plăteam? Cu siguranta 500 lei noi”.
„Mi-au scos apometrul pe casa scării și l-au întors cu citirea la tavan, să nu mai poți să vezi consumul”.
„Când ați schimbat apometrele, angajații au găsit ,«defecte» la apometre aslfel încât sa le dai bani?”.
„Nu se mai poate să-i suportam. Aquavas e stat în stat? Așa se cred?”.
„Golăniile celor de la Aquavas au fost legiferate de iubitul nostru ex-primar Titi, împreună cu cei din Consiliul Local! Se pare că am fost vânduți (stiu eu cui) de cei pe care «i-am ales».
„Întodeauna apometrele sunt defecte indiferent de situație. Dar nu vă plătesc. Cumpăr altele noi întodeauna, măcar nu vă bag vouă bani în buzunare. Și, apropo de pierderi, mai schimbați și voi instalațiile prin oraș decât să furați populația. Firmă serioasă sunteți voi? Pierderile voastre le plătește cetățeanul?”.
„Plătesc la apă într-o lună, cât plătesc la curent pe două luni”.
„Dar am și niște vecini care fură apa. Ei zic că fură de la Aquavas, dar eu le-am zis că ne furăm căciula unul la celălalt”.
„Ideea e că această firmă ar trebui să dispară. Cum? Să mai vină vreo 2 – 3 firme și se exclud singuri. Atâta vreme cât ei au monopol, în afară de controale la firma lor, ar mai fi o soluție: să nu mai plătească nimeni apă. Când spun nimeni, înseamnă că niciun client al lor! Și-i așteptăm toți în stradă în fața utilajelor. Ce-or să facă? Vor trece cu utilajele peste noi? Oricum, oamenii nu vor rezolva nimic până nu le vor mai plăti nimic”.