de Vlad OCHEANU
Deși s-au investit miliarde de lei în programe de creștere a serviciilor oferite populației, mentalitatea din vechiul regim încă predomină, uneori chiar acolo unde nu te aștepți. La Primăria Vaslui, bunăoară, o angajată de la ghișeul de taxe și impozite a dovedit că pentru ea contează mult mai mult alegerea unui parfum decât cei zece vasluieni care stăteau în fața ghișeului.
O angajată a Primăriei Vaslui, de la ghișeul de taxe și impozite, a demonstrat cât de importantă este pentru ea munca pe care o prestează și cât respect are pentru cei care, într-un fel sau altul, îi umplu contul lunar. Luni dimineață, taman în prima zi a săptămânii, când oamenii au dat buluc la casierie – deh!, ca după sărbători – ea părea mult mai preocupată de nouătățile prezentate într-un catalog de cosmetice decât de cei aproape zece oameni care stăteau în fața ghișeului.
Unul dintre cei care aștepta să-și plătească angaralele a atenționat-o pe duduie că parcă nu e tocmai în regulă treaba asta cu căutatul de parfumuri în timpul programului de lucru. Vizibil deranjată de „marțafoiul” care a îndrăznit această mojicie, ghișeista i-a spus că, în cazul se grăbește, poate merge la celălalt ghișeu (de reținut că erau doat două ghișee din patru deschise), la colega.
Eugen Boț, Șeful Serviciului Financiar din cadrul Primăriei Vaslui, a motivat schema redusă de personal de la ghișee prin faptul că, fiind prea dimineață (de reținut că era ora 8.30!) este posibil ca angajatele ori să fie în recuperări, ori în concedii, deoarece în luna martie programul la casierie a fost prelungit cu două ore. Tot el a precizat că un număr de zece persoane poate fi rezolvat de o singură casieriță în maxim cinci minute. Bineînțeles, în cazul în care casierița nu are altă treabă, cum ar fi comanda unui parfum, gel de buze, de duș sau orice alt produs cosmetic.