Est News

Zeci de apeluri neconfirmate la „Telefonul copilului”

de Roxana NĂSTASĂ

Zeci de copii au sunat în acest an la „Telefonul copilului” să-și reclame părinții pentru abuz, neglijare sau exploatare. Potrivit conducerii Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC)Vaslui, cea mai mare parte a sesizărilor telefonice au fost neconfirmate. Directorul general Ionel Armeanu Ștefănică ne-a spus că se întâmplă adesea ca, în locul unor apeluri care să vizeze abuzul, neglijarea sau exploatarea, la „Telefonul copilului” sună adolescenți nemulțumiți că părinții i-au certat sau i-au pus să facă anumite treburi gospodărești ușoare.

„Sunt și copii care sună să ne spună că părinții i-au certat fiindcă au luat o notă proastă la școală sau că i-au pus să ude prin grădină, ori să ducă gunoiul. Se întâmplă să sune și adulți care reclamă lucruri neadevărate în realitate sau situații care nu presupun abuzul ori neglijența. Noi suntem datori să verificăm toate sesizările, dar de cele mai multe ori ele nu se confirmă. Partea bună a lucrurilor este că oamenii știu că trebuie să sune la noi când cred că sunt victime ale abuzurilor sau când au informații despre cazuri care trebuie să ajungă la cunoștința noastră”, ne-a declarat Ionel Armenu Ștefănică.

Statisticile care vizează sesizările telefonice de abuz, neglijare, exploatare a copilului arată că în anul 2015 s-au înregistrat la DGASPC Vaslui 30 de astfel de apeluri, 24 dintre ele neconfirmate, iar alte 6 confirmate și active, însă care nu au impus instituirea unor măsuri de protecție ci doar monitorizare din partea factorilor răspunzători.

Review Overview

User Rating: Be the first one !
Exit mobile version