„Am înțeles destul de repede că, dacă vreau să ajung între jucătorii de top, trebuie să mă mut la Londra“, spune antreprenorul român Emi Gal, citat de Financial Times. Prestigiosul cotidian economic surprindea încă din 2010 potențialul afacerilor din Europa de Est și impactul în evoluția acestora produs de o eventuală extindere la Londra.
Emi Gal a trăit-o pe pielea lui și acum admite că a fost cea mai bună decizie. Brainient, o afacere care a ajuns astăzi la 70 de milioane de euro, a ajuns în capitala Regatului Unit în urmă cu șase ani, după ce fondatorul a constatat că dimensiunea pieței din România și posibilitățile reduse de a face networking nu i-ar fi permis să pună pe picioare o companie internațională de succes. Gal a pornit prima sa firmă la 19 ani într-un birou de pe Calea Dorobanților din București și a lucrat de atunci la o platformă care dezvoltă elemente interactive folosite în videoclipuri publicitare. Construirea platformei în România nu a reprezentat o problemă, spune Emi Gal, însă folosirea efectivă a acesteia era îngreunată de faptul că cele mai multe agenții de advertising nu erau la zi cu ultimele tehnologii disponibile.
„Cel mai important a fost însă avantajul pe care un centru economic precum Londra îl poate oferi prin rețeaua de investitori și consultanți pe care îi poți întâlni.“ Emi Gal a participat în 2009 la programul Seedcamp, obținând o finanțare de 50.000 de euro și intrarea în cadrul program-ului de business condus de guvernul Marii Britanii. „Costurile s-au triplat atunci când am mutat compania la Londra. Dar a meritat, pentru că simt că aici am realizat mai multe într-un an decât ce reușisem în România în trei ani.“ Compania Brainient este prezentă acum pe mai multe continente, iar televiziuni din Germania, Franța sau Marea Britanie folosesc platforma antreprenorului român pentru a face publicitate pe tablete și pe telefoane.
Afacerea sa a explodat la Londra, având o creștere medie anuală de 200%, dar Gal a păstrat și birourile de la București, unde a demarat proiectul Brainient, dar a extins prezența la nivel mondial deschizând o sucur-sală și la New York. Alex van Someren, consultant în cadrul programului guvernamental Seedcamp, spunea în Financial Times că apariția unor start-up-uri de succes venite din estul Europei nu ar trebui să surprindă pe nimeni: „Este un efect firesc al modului cum a evoluat Europa. Dacă vii din state precum Franța sau Germania ai deja la dispoziție o infrastructură bună și ajutor din partea statului. Dar dacă vrei să lansezi un business în zone ce nu sunt la curent cu ultimele tendințe, vei încerca să pleci de acolo. Din acest motiv, start-up-urile care luptă pentru a ieși din acele zone sunt cele care au cele mai mari șanse de reușită“.
Sursa: businessmagazin.ro