de Marian MOCANU
La nici o lună de când strada Ștefan cel Mare a fost asfaltată, muncitorii s-au apucat de spart din nou. Asfaltul proaspăt turnat este sfredelit pentru a fi montate gurile de canal. Motivul: așa e tehnologia!
Dacă zilele trecute asfaltul, turnat cu mai puțin de o lună în urmă, era decupat cu freze, de această dată se folosesc utilaje cu pickhamere care sapă gropi adânci de jumătate de metru. Probabil pentru a mări ritmul de lucru, dat fiind că într-o singură zi au fost săpate nu mai puțin de zece astfel de cratere.
Și-au făcut apariția și buldozere și excavatoare pentru evacuarea asfaltului și pământului, iar muncitorii sunt ocupați de zor să așeze pe fundul gropilor dale de tipul celor folosite la trotuare. Astfel se dorește, probabil, nivelarea fundului craterelor pentru ca gurile de canal să fie la nivelul stratului de uzură.
Întrebați, „specialiștii” care lucrează de zor la spargerea asfaltului ne-au declarat: „Așa e tehnologia, gurile de canal se montează după turnarea stratului de asfalt de bază și înainte de turnarea stratului de uzură!”
Așa o fi, dar în unele locuri, ar însemna ca stratul de uzură să aibă o grosime de peste opt centimetri, după modul în care au fost amplasate respectivele guri de canal, în timp ce în alte locuri, acestea sunt la aproape la nivelul stratului de bază.
Oare ce garanție dă constructorul pentru această lucrare care reprezintă o investiție de câteva milioane de euro? Nu cumva, peste un an – doi, așa cum șade bine românului, se va interveni pentru repararea stratului de asfalt? Exemple sunt cu duiumul în oraș, inclusiv în Centrul Civic, acolo unde multe din dalele montate acum doi ani au fost deja schimbate de câteva ori, pentru că au crăpat sau au fost montate prost.