de Răzvan CĂLIN
De curând, edilii bârlădeni au anunțat că aproape 200 de străzi din oraș vor fi reabilitate. Concret, asta înseamnă operațiuni de plombare sau reparații la arterele balastate (acoperite cu pietriș), așa încât nu se poate vorbi despre o reabilitare ca la carte. Este, dacă vreți, aceeași „cârpeală” cu care ne-au obișnuit edilii bârlădeni în ultimii ani pe motiv că mai mult de atât nu permite anemicul buget al Bârladului.
După numai o iarnă (maxim două), străzile din oraș revin la starea lor inițială: pline de gropi și de hârtoape, totul spre disperarea conducătorilor auto, dar și a pietonilor deopotrivă. În consecință, mulți dintre localnici sunt de părere că Bârladul, în plin secol XXI, se prezintă în fața lumii cu o rețea stradală de toată jena. De altfel, în urmă cu câteva zile, World Economic Forum a emis un raport din care reiese că România are cele mai proaste drumuri din Europa, dar și din lume pentru că ocupă un catastrofal loc 121 din totalul de 144 de state monitorizate. Iar dacă ar fi să discutăm de pe străzile din localități, probabil că situația ar fi și mai jenantă. Iată mai jos o scurtă trecere în revistă a stadiului deplorabil în care se află mare parte dintre străzile Bârladului.