de Răzvan CĂLIN
Iritat la culme de pene dese de curent, bârlădeanul Costel Toma a declarat război total celor de la E-ON Energie. El a depus mai multe plângeri împotriva E-ON la OPC și ANRE și este hotărât să acționeze în instanță furnizorul de energie electrică.
Sătul să tot asiste neputincios cum rămâne fără energie electrică atunci când îi e lumea mai dragă, bârlădeanul Costel Toma și-a luat inima în dinți și a declarat război total celor de la E-ON Energie. Omului i-a ajuns cuțitul la os după ce în ultimele două săptămâni la Bârlad s-a întrerupt furnizarea cu energie electrică de foarte multe ori. Practic, din 14 zile, nu mai puțin de șapte au consemnat pene de curent ca urmare a unor avarii accidentale, după cum s-au scuzat cei de la E-ON.
De altfel, așa cum am mai scris în paginile cotidianului nostru, Bârladul a devenit, în ultimul timp, orașul penelor de curent. Frecvența foarte mare cu care se succed acestea au adus la disperare pe cei mai mulți dintre localnici. Fie că rămân temporar fără energie electrică zone mai mici sau mai mari din oraș, durata acestora oscilează între câteva minute și până la câteva ore sau chiar o jumătate de zi în care porțiuni întinse din oraș rămân pe întuneric. Ca să nu mai vorbim de cât de sâcâitoare, dar mai ales periculoase, sunt tentativele de reluare a alimentării cu energie electrică. Sunt zile în care bârlădenii asistă (cu nervii întinși la maxim) cum se consumă câte patru – cinci sau chiar șase tentative de acest gen într-un interval de doar câteva minute. Bineînțeles că toate aceste șocuri repetate nu fac altceva decât să avarieze echipamentele electrice și mai toate aparatele electrocasnice din casele bârlădenilor și nu numai.
Tocmai această situație l-a îndemnat pe Costel Toma, în vârstă de 57 de ani, să ia taurul de coarne. Exasperat, dar în același extrem de hotărât să își găsească dreptatea, omul este decis să ia la întrebări toate instituțiile statului abilitate să intervină în astfel de situații. În consecință, a depus o reclamație la E-ON Energie România, dar în același timp a sesizat, printr-un memoriu, și Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorului (CJPC) Vaslui, precum și Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE).
Când deții monopolul îți permiți să fii indolent!
Omul este vizibil iritat și nemulțumit de această stare de lucruri. Ca de altfel mulți alți bârlădeni, însă ceea ce-l deosebește de ceilalți e tocmai îndârjirea cu care s-a angrenat în această luptă cu un adversar care, cel puțin după modul cum a reacționat până acum, lasă să se înțeleagă că ne privește pe noi consumatorii cu o oarecare condescendență amestecată cu multă indolență. Și cum Dumnezeu să nu fii „superior și rece” când stai liniștit la adăpostul unui monopol ce îți asigură „fraieri” buni plătitori. Atât timp cât pe piața locală de servicii de acest nu mai operează nici o firmă cu același obiect de activitate, oamenii sunt nevoiți să stea la cheremul celor de la E-ON. Din momentul în care pe piață ar mai apărea încă vreo două – trei firme de profil, lucrurile ar sta cu totul altfel. Așa, însă, E-ON își vede liniștit de treabă, umflându-și conturile periodic cu banii unor consumatori de bună credință cum sunt și bârlădenii de altfel.
De fiecare dată când am cerut opinia celor de la E-ON, am primit răspunsuri bine ticluite, care nu au reprezentat altceva decât praf în ochi. Mai mult sau mai puțin subliminal, mesajul a fost unul singur: „Câinii latră, caravana trece! Voi „lătrați” cât vreți, că tot la mna noastră sunteți!”.
În condițiile date, războiul pe care Toma l-a declanșat are valoare unu demers care vine să arate că, totuși, „satul” încă mai are „câini”. Omul speră că în această luptă pe care a pornit-o i se vor alătura și alți concetățeni nemulțumiți de serviciile execrabile oferite de E-ON. Și e clar că nu sunt puțini.
„Poate în lupta noastră ni se mai alătură alte câteva sute de persoane nemulțumite. Este pentru ultima dată când îi sesizez în mod amiabil pe cei de la E-ON și le cer să remedieze lipsurile și defecțiunile din rețeaua locală. Nu mai vreau să fiu prejudiciat prin nenumăratele și tot mai desele întreruperi în furnizarea energiei electrice. Le-am mai spus că aștept să-mi comunice modalitatea prin care mă vor despăgubi pentru prejudiciul cauzat”, ne-a mai sus Toma.
Bârlădeanul intenționează să se adreseze și Secretariatului General al Guvernului, iar dacă răspunsul celor de la E-ON nu-l va mulțumi, este hotărât să-i acționeze în instanță.