Actualizarea de către E.ON Energie România, în această perioadă, a contractelor clienților beneficiari de tarif social dă bătăi de cap atât angajaților E.ON cât și bârlădenilor care sunt nevoiți să stea la cozi foarte mari la sediul E-ON.
Un caz aparte este al celor care al oamenilor care nu pot prezenta actul de proprietate al casei pentru că nu îl dețin. Nedezbaterea moștenirii, din lipsă de timp, de bani, sau pur și simplu din ignoranță, le creează acum probleme unor bârlădeni care însă au beneficiat o bună perioadă de tarif social la energia electrică, deși nu s-ar fi încadrat în categoria celor îndreptățiți conform legii. De tariful social nu pot beneficia decât familiile în care venitul pe membru de familie este mai mic sau egal cu salariul minim pe economie. De asemenea, locul de consum pentru care se solicită aplicarea tarifului social trebuie să fie domiciliul stabil.
În ultima lună, ghișeele E-ON din Bârlad s-au aglomerat pentru că actualizarea contractelor beneficiarilor de tarif social s-a suprapus peste operațiunile derulate în mod curent la Centrul de Relații cu Clienții.
„Actualizarea în această perioadă a clienților beneficiari de tarif social se face în baza Ordinului ANRE 38/2005 pentru aprobarea procedurii privind condițiile și modul de acordare a tarifului social pentru consumatorii de energie electrică, cu modificările și completările ulterioare”, a declarat Corneliu Zaiț, purtător de cuvânt E-ON Iași.
Reprezentantul E-ON a menționat că toți cei care au primit înștiințare pentru actualizarea contractelor și nu se vor încadra în termenul stabilit – 31 decembrie 2015, riscă să rămână fără curent electric. O parte a clienților beneficiari de tarif social la E.ON a înțeles modalitățile prin care pot încheia un nou contract. Astfel, documentele si cererea pentru încheierea unui nou contract pot fi trimise prin e-mail, fax sau la E-ON Târgu Mureș, așa cum este specificat în notificare, sau la Centrul de Relații cu Clienții al E-ON.
Există o categorie de beneficiari, formată din pensionari în mare parte, care a intrat în panică și de teamă să nu rămână fără energie electrică de la 1 ianuarie și-au luat scăunelele și au așteptat cu noaptea în cap în fața sediului E.ON. Acest lucru care amintește de perioada ceaușistă a creat aglomerație în prima parte a zilei la ghișee, în vreme ce după ora 14 acestea aproape că nu aveau clienți.
Ordinul ANRE 38/2005 prevede că actualizarea contractelor celor care beneficiază de tarif social trebuie făcută anual. Documentele prezentate pentru reînnoirea contractului vor demonstra dacă vechii clienți vor mai putea beneficia de energie electrică la tarif social sau nu. (Mihaela NICULESCU)