de Răzvan CĂLIN
Școala ”Stroe S. Belloescu” din Bârlad derulează un proiect european axat pe combaterea xenofobiei folosind educația drept principală armă.
În momentul de față, Școala gimnazială ”Stroe S. Belloescu” din Bârlad (fosta Școală generală nr. 10) este implicată într-un amplu proiect cu finanțare europeană care este axat pe combaterea fenomenului xenofobiei. Intitulat “Supporting schools for a better Europe. Fighting Xenophobia with education” (Să susținem școlile pentru o Europă mai bună. Luptăm împotriva xenofobiei prin educație”), proiectul se întinde pe durata a trei ani (1.09.2015 – 1.09.2018) și este derulat în parteneriat cu alte șapte instituții de învățământ din Europa: Suedia, Cipru, Italia, Spania, Ungaria, Portugalia și Polonia.
”Obiectivul general al proiectului vizează îmbunătățirea nivelului de toleranță al elevilor din școlile partenere, precum și dezvoltarea unor metode didactice inovative de prevenire și combatere a xenofobiei, pentru a dezvolta un mediu școlar bazat pe nonxenofobie în școlile partenere. În perioada 22-28 noiembrie 2015, la Școala Kapareskolan, Kungsbacka, în Suedia, a avut loc prima reuniune de proiect, a cărui program a urmărit, prin activitățile propuse, atingerea următoarelor obiective: cunoașterea școlilor implicate în proiect, realizată prin activități specifice(turul școlii, prezentarea școlilor partenere de către elevii școlilor participante); dezvoltarea profesională și personală prin participarea la activități educative diverse: lecții de matematică, chimie, limba și literatura engleză, activități practice (realizarea în echipe mixte a logo-ului proiectului, activități sportive, organizarea de jocuri colaborative, prezentarea unor metode de lucru cu elevii având ca temă xenofobia); dezvoltarea unui mediu educativ tolerant, prin realizarea activității «Toți suntem la fel» și a vizitei de documentare la casa imigranților din Goteborg”, ne-a declarat profesor Irina Buzamăt, coordonator de proiect.
Delegația școlii din Bârlad a fost formată din doi elevi – Denis Bojian și Andrei Chirica, care au fost însoțiți de profesorii Irina Buzamăt și Irina Stoian.