Est News

Capcanele poliței RCA. Mii de români, păcăliți cu bună știință de firmele de asigurări

Mii de români sunt păcăliți cu bună știință de firmele de asigurări. Deși, potrivit legii, istoricul unui șofer se transferă atunci când își schimbă mașina, firmele de asigurări nu respectă Normele. Practic, șoferii care nu au făcut niciun accident ajung să achite cu aproape 30 la sută mai mult la poliță atunci când își cumpără mașină nouă. 

Un șofer care schimbă mașina și nu are accidente la activ ar trebui să primească un bonus la încheierea poliței pentru noul autorism. Nu se întâmplă la fel în practică, spun specialiștii.

Cristian Muntean, președintele Asociației Service-urilor Independente: „Legea este lacunară în momentul de față. Într-adevăr, bonusul nu se transferă la noul, atunci când îți cumperi o nouă mașină, în ciuda faptului că ai fost un șofer corect și ani de zile ai acumulat să zicem un bonus 8. În momentul în care îți achiziționezi o nouă mașină, pornești din nou de la bonus zero”.

Asta deși transferul este prevăzut clar într-o normă a Autorității de Supraveghere Financiară aflată în vigoare. De pierdut au românii care își schimbă mașina.

Practic, un șofer de 44 de ani care nu a avut accidente și cumpără o mașină nouă plătește cu 118 lei mai mult pentru că istoricul său de șofer nu a fost luat în calcul la încheierea noii polițe. Situația este știută de oficialii ASF, mai ales că primesc într-un an zeci de plângeri, dar nu pot face nimic. Singura soluție este ca oamenii să depună reclamație.

Mișu Negrițoiu, președinte ASF: „n mod normal trebuie să se transfere istoricul, în mod evident istoricul trebuie să te urmărească peste tot. Ce discutăm acum în grupele de lucru discutăm chiar un cazier al șoferului, că este pe camion sau este pe mașină”.

Cristian Muntean, președinele Asociației Service-urilor Independente: „Noul calcul al poliței RCA va avea o componentă mixtă oi anume se va ține cont atât de cazierul, de accidentele șoferului, cât și de performanțele tehnice ale autovehiculului”.

Reprezentanții companiilor de asigurări recunosc că istoricul unui șofer ar trebui să fie o componentă importantă în stabilirea prețului RCA. Dar atât.

Mădălin Roșu, reprezentant UNSAR: „Prețul pe care îl va obține este dat de istoricul avut, cine a avut un istoric prost va avea o primă mare, cine a avut un istoric bun va avea o primă mică. Există o singură componentă care influențează prețul final și anume daunele”.

Persoanele care vor să își păstreze istoricul la schimbarea mașinii trebuie să depună la compania de asigurări o copie după actul de radiere al vechii mașini, după ultima asigurare si o copie după contractul de vânzare-cumpărare a noii mașini.

Sursa; digi24.ro

Review Overview

User Rating: Be the first one !
Exit mobile version