de Dan Dobrovolschi
Apple și Google sunt companii rivale pe piața de smartphone-uri, fiecare oferind un ecosistem de dispozitive și propriile servicii software, însă atunci când vine vorba despre afaceri, acestea colaborează pentru a-și mări profiturile. Având în vedere popularitatea iPhone-urilor, nu este de mirare că Google dorește să rămână motorul de căutare implicit în browserul Safari, în ciuda faptului că trebuie să plătească o sumă colosală pentru acest privilegiu.
Deși înțelegerile între cele două companii nu au fost făcute publice până în prezent, documentele dezvăluite într-un proces între Oracle și Google au dezvăluit câți bani încasează Apple de pe urma motorului de căutare Google. Pentru simpla setare a motorului Google ca motor de căutare implicit, compania lui Tim Cook primea la un moment dat 34% din încasările reclamelor pe care Google le monetiza folosind platforma iOS. Aceste date sunt vechi de câțiva ani, iar între timp condițiile s-au mai schimbat, însă partea care îi revine companiei Apple anual de pe urma înțelegerii cu Google se ridică la 1 miliard de dolari, conform analiștilor. Este normal ca cele două companii să încerce să țină acest tip de informații ascunse, întrucât alți parteneri Google ar putea acum să ceară bani pentru astfel de înțelegeri. Desigur, Google are un avantaj pe platforma Android, toți dezvoltatorii hardware fiind obligați să livreze telefoane cu serviciile sale preinstalate și setate ca aplicații implicite în cazul în care doresc acces la Play Store, cel mai mare magazin de conținut digital din lume. Deși documentele au fost făcute publice pe parcursul audierilor în procesul Oracle-Google, acestea au fost din nou retrase la scurt timp.
Sursa: go4it.ro