Ioana Bugean (25 de ani), absolventă a Facultății de comunicare și relații publice din cadrul SNSPA, a făcut primii pași în lumea antreprenoriatului în urmă cu doi ani, când a deschis un mic atelier de produse „hand-made“ (manufacturate) pe care le comercializează online.
Astfel, cu o primă investiție de 500 de lei, antreprenoarea a creat brandul „Le Cose Animate“, (lucruri însuflețite), unde comercializează decorațiuni, cadouri pentru copii sau obiecte destinate nunților, toate fiind realizate manual.
„La început investiția a fost minimă, așa cum își permite un proaspăt absolvent de facultate, iar creșterea organică. Nu am avut finanțare externă, nu am împrumutat niciun leu. Am cumpărat materie primă (lemn, vopsele acrilice și lacuri) de aproximativ 500 de lei și apoi am investit tot profitul în următoarele materiale și în magazinul online“, a spus Ioana Bugean.
Anul trecut, start-up-ul Le Cose Animate a ajuns la venituri de 50.000 de euro și a înregistrat un profit de 25.000 de euro, în creștere cu 30% față de anul 2014. În 2015 magazinul online a avut în total 1.000 de comenzi, cea mai mare comandă din punct de vedere valoric situându-se la circa 10.000 de euro. Aceasta a presupus realizarea de decorațiuni personalizate cu logo-ul unei companii de radio și televiziune de pe plan local. „Numărul clienților care apelează la produse personalizate este în continuă creștere, chiar dacă este o nișă pe care trebuie să o cucerești atent pentru că la început oamenii sunt sceptici și nu au foarte mare incredere în comercianții online de hand-made din România. Acest gen de business este mult mai apreciat în străinătate“, a precizat ea.
Anul acesta, start-up-ul a penetrat și piața din Statele Unite ale Americii, de unde deja au început să vină primele comenzi.
„Dacă până de curând ne-am concentrat eforturile doar pe piața din România, anul acesta am intrat pe piața internațională cu un nou brand, CuDor. În doar două săptămâni am și primit câteva comenzi din SUA, clienți pe care am reușit să îi atragem prin intermediul unui „market place“ de hand-made unde mii de artiști din toată lumea își comercializează produsele“, a menționat tânăra antreprenoare. Ea a adăugat că a început de asemenea să primească și comenzi din Germania și Israel.
Anul acesta, start-up-ul țintește creșterea afacerilor cu 50%.
„Pentru 2016 avem ca țintă o creștere a cifrei de afaceri cu până la 50%, un țel care nu este ușor de atins, însă în mod cert nu este imposibil, luând în calcul raportul dintre ultimii doi ani și creșterea de 33% față de anul precedent“, a punctat ea.
Printre planurile Le Cose Animate pentru 2016 se numără și extinderea echipei, care în prezent este formată doar din Ioana și Ester Egeto.
Sursa: zf.ro