de Dan Dobrovolschi
În ciuda faptului că Apple a răspuns la plângerile despredeja faimoasa problemă „Error 53” spunând că dispozitivele se comportă normal, întrucât este o formă în plus de securitate, compania a decis să „repare” dispozitivele celor afectați. Cea mai bună parte este că utilizatorii nu vor trebui să viziteze un service autorizat Apple pentru a putea pune smartphone-ul din nou în funcțiune, ci pot realiza întreaga operațiune acasă, folosind doar un computer.
Rezolvarea constă în lansarea noului update software iOS 9.2.1, care elimină verificarea componentelor originale. Pentru a instala noul software este necesară instalarea pe un PC cu Windows sau pe un computer Mac cea mai recentă versiune de iTunes. După instalare, telefonul trebuie resetat în mod forțat apăsând pentru zece secunde butoanele Home și Power concomitent, și conectat la PC prin cablul Lightning. Ultimul pas este reinstalarea sistemului de operare folosind butonul „restore” din iTunes.
După câteva minute, instalarea va fi efectuată în mod normal, iar telefonul va fi din nou operațional. Doar în cazul în care după urmărirea acestor pași telefonul nu pornește în mod normal, Apple sugerează o vizită către cel mai apropiat service autorizat.
Pentru cei care nu cunosc cauzele apariției mesajului „Error 53”, odată cu lansarea iOS 9.2, Apple a pornit o verificare a componentelor legate de senzorul Touch ID care oprea funcționarea telefonului în cazul în care acesta sau cablul de conectare către el au fost înlocuite în serivce-uri neautorizate. Se pare că după instalarea noului iOS 9.2.1, Apple a renunțat la aceste restricții, putând repara dispozitivele cu iOS în orice service care oferă astfel de servicii, fie că este sau nu autorizat.
Sursa: go4it.ro