de Răzvan CĂLIN
Subiectul pe care îl propunem astăzi spre atenția cititorilor nu este nou, însă, din păcate, rămâne de actualitate. Ai crede că după atâta amar de vreme, Bârladul deja nu mai are probleme la capitolul infrastructură și ne referim mai ales la străzi. Spre regretul și disperarea celor mai mulți dintre localnici, realitatea este că la Bârlad încă suntem deficitari la acest capitol. Singura zonă din oraș unde, grație unei finanțări din fonduri europene, poți spune că sunt condiții decente de trai e cartierul Deal II, plus câteva artere din cartierele învecinate. În rest, aceleași străzi teoretic asfaltate, practic ”bombardate”, cu cratere din metru în metru.
Anual se scurg din bugetul local zeci de miliarde de lei vechi pentru operațiuni de plombare, reparații care nu știm cum se face dar nu rezistă decât până în primăvara următoare.
Situația devine și mai tristă dacă te aventurezi pe străzile din cartiere precum Munteni, Podeni sau chiar Deal. Aici, arterele sunt în cel mai fericit caz pietruite, dar mai toate, la cea mai mică ploaie, sunt îngropate sub bălți de apă și un strat de noroi. Numai a străzi de municipiu nu arată! Multe seamănă mai degrabă cu ulițele prăfuite de la țară și ți-e greu să crezi că te afli în 2016, într-un oraș cu pretenții precum Bârladul. Vă prezentăm mai jos o sumară trecere în revistă a ”modernelor” străzi din Bârladul de astăzi.
Și mai suntem și în plin an electoral, când ai noștri dragi politicieni iar ne cer mieroși votul, promițându-ne că în schimb vom avea străzi moderne și asfaltate și câte și mai câte. Din păcate, senzația de ”deja vu” se perpetuă atât în privința stării jalnice a străzilor, cât și în ce privește promisiunile sforăitoare ale ”catindaților”. Până când, oare…