Spitalul Județean Vaslui a cumpărat dezinfectanți din cei 2% impozit pe venit donați de către proprii angajați în contul Organizației „Sanitas”, soluție salvatoare găsită de conducerea spitalului pentru a nu rămâne fără biocide după rezilierea contractului cu Hexi Pharma.
Rezilierea contractului cu firma Hexi Pharma privind asigurarea produselor dezinfectante pentru Spitalul Județean de Urgență (SJU) Vaslui i-a determinat pe cei din conducerea unității să apeleze la banii donați de către proprii angajați în contul Organizației Sindicale „Sanitas” Vaslui pentru a nu bloca activitatea spitalului. Astfel, din cei 5.000 de lei reprezentând 2% impozit pe venit colectați pe anul trecut de la salariații SJU s-au cumpărat dezinfectanți cu care spitalul a putut să funcționeze în continuare, în condițiile în care nu se putea face legal achiziționarea altor produse biocide din fondurile unității sanitare.
„După rezilierea contractului cu firma Hexi Pharma, am reluat procedura de licitație pe SEAP pentru achiziția de dezinfectanți. În paralel, fiind o situație de urgență, am început să purtăm negocieri cu diverși furnizori pentru a ne livra, până la finalizarea licitației pe SEAP, de produse biocide cu care să putem funcționa. Însă, pe toată această perioadă a negocierilor și până la semnarea contractelor și începerea efectivă a livrărilor, am fost nevoiți să găsim soluții pentru ca, timp de o săptămână, să avem cu ce dezinfecta în spital. În aceste condiții, am găsit înțelegere la salariați și astfel am putut să folosim banii strânși din donațiile lor pentru achiziția de biocide”, a declarat managerul SJU Vaslui, Ana Rinder.
Spitalul Județean Vaslui a reziliat contractul cu Hexi Pharma, la solicitarea reprezentanților firmei, pe data de 13 mai. Licitația fusese câștigată de către firma lui Dan Condrea în martie 2015, contractul fiind valabil pe o perioadă de doi ani. Imediat după rezilierea contractului, DSP Vaslui a asigurat pentru câteva zile dezinfectanții la spitalul vasluian. (Ionuț PREDA)