Important! Dacă nu suportați căldura sau aveți afecțiuni care nu vă permit să stați în picioare peste 100 de minute, evitați Serviciul Regim Permise de Conducere și Înmatriculare Vehicule Vaslui (SRPCIV). Ar fi mai bine să vă însoțească o persoană care să stea la coadă până vă vine rândul, pentru că altfel riscați să chemați ambulanța.
Condițiile oferite SRPCIV sunt din ce în ce mai greu de suportat mai ales pe timpul verii. Persoanele nevoite să apeleze la acest Serviciu trebuie să aștepte cu orele într-o căldură infernală până când singurul funcționar care se ocupă de înmatriculări le preia dosarul. Indiferent dacă vii mai dimineață sau mai spre prânz, vei găsi la coadă 15-20 de persoane transpirate din cauza căldurii și a nervilor. Cam două ore trebuie să petreci în aceste condiții dacă ai în față 10 persoane. Asta în cel mai fericit caz.
„Nu știu de ce nu se fac programări ca la Registrul Auto Român (RAR), unde totul funcționează bine. Am mai fost la Serviciul Înmatriculări și acum o lună și nu s-a schimbat nimic. Nici măcar panoul acesta, pe care nimeni nu-l ia în seamă. Aici scrie că dacă sunt mai mult de cinci persoane la ghișeu, este obligatoriu să se deschidă un al doilea ghișeu. Scrie frumos, dar nu se respectă nimic”, a declarat un domn din Bârlad, găsit de reporterul nostru la coadă pentru înmatricularea unui autoturism.
Serviciul este în subordinea Prefecturii, așa că am încercat să aflăm care este punctul de vedere al prefectului Daniel Olteanu. În acest moment, la SRPCIV funcționează două aparate de aer condiționat, dar care nu fac față temperaturilor ridicate din ultimele zile.
„Cunosc problema disconfortului termic de la Serviciul Înmatriculări. Am achiziționat în urmă cu câteva zile aparate de aer condiționat, dar se pare că cei de acolo nu au reușit să le monteze încă, însă sper că în câteva zile situația se va îmbunătăți. În ceea ce privește numărul redus de angajați ai Serviciului, nu este treaba noastră, ci a Ministerului de Interne, care stabilește numărul de funcționari pentru acest birou”, ne-a declarat prefectul Daniel Olteanu.
Nu este lipsit de importanță mesajul scris cu litere de-o șchioapă pe unul din panourile de pe pereți, mesaj venit din partea Guvernului, din care cităm: „Aveți dreptul la o primire de calitate și noi susținem o serie de angajamente pentru a vă servi tot mai bine.” (Mihaela NICULESCU)