Est News

Guvernul a aprobat pachetul de masuri privind debirocratizarea: Cazierul judiciar se va obtine de catre institutii, cetateanul nu mai trebuie sa alerge intre ghisee

Premierul Dacian Ciolos a anuntat marti ca guvernul va stabili prin ordonanta de urgenta ca institutiile nu vor mai cere de la cetatean cazierul judiciar, urmand sa-l obtina singure, de la institutiile abilitate.

„Cazierul judiciar (…) se va cere doar intre institutii. Cetateanul nu va mai trebui sa se plimbe intre ghisee sa ceara cazierul judiciar”, a spus primul ministru, la inceputul sedintei saptamanale de guvern.

Dupa adoptarea ordonantei, „institutiile abilitate vor trebui sa se organizeze pentru a putea transmite direct aceste date”.

In plus, copiile buletinelor de identitate vor putea fi trimise de acum incolo si pe e-mail, iar „in termen de 30 de zile institutiile au obligatia sa anunte adresa de mail”, a spus Ciolos.

Guvernul elimina, de asemenea, copiile legalizate pentru o serie de documente. „Aceasta legalizare se  va face conform cu originalul de catre functionarii care solicita aceste documente”, a precizat Dacian Ciolos.

Acesta a mai spus ca pentru taxe si impozite va exista posibilitatea platilor prin card atat la ghiseele ANAF, cat si la Trezorerie. De asemenea, vor fi masuri prin care institutiile sa isi diversifice mijloacele de plata, „oferind posibilitatea platii cu cardul prin POS sau prin alte mijloace electronice”.

Premierul a mai spus ca pentru perioada imediat urmatoare sunt pregatite si cateva masuri care sa vizeze in mod specific mediul de afaceri, care la randul sau se confrunta cu birocratia.

Potrivit unui comunicat al Guvernului, cea mai mare parte a masurilor incluse in acest pachet raspund sugestiilor primite din partea cetatenilor prin intermediul platformei online de consultare publica „maisimplu.gov.ro”, prin intermediul careia s-au primit peste 3.300 de propuneri si aproximativ 32.000 de persoane care au sustinut propunerile deja postate.

Multe dintre solicitari au vizat plata taxelor online pentru cat mai multe categorii de taxe si impozite, reducerea numarului de taxe si hartii, precum si a numarului de copii de pe cartea de identitate, a copiilor legalizate solicitate cetateanului in relatia cu administratia publica, precum si recunoasterea documentelor emise in format electronic cu semnatura electronica.

Masurile pentru reducerea birocratiei, simplificarea si digitalizarea procedurii de reducere a documentelor:

Prin Memorandumul care insoteste Ordonanta de simplificare au fost introduse principiile necesare acestor simplificari in randul institutiilor publice. O prevedere importanta din Memorandum este aceea ca se pot plati online amenzi de circulatie prin Ghiseul.ro

Sursa: hotnews.ro

Exit mobile version