de Simona MIHĂILĂ
Sfârșit de săptămână chinuitor pentru sute de familii din Bârlad condamnate la servicii mizerabile din partea E.ON Moldova, compania care nu reușește, după atâția ani de când deține monopol pe serviciul de alimentare cu energie electrică în zona noastră, să-și trateze clienții corect și profesionist.
Bârladul a fost iarăși victima mai multor pene de curent. Imprevizibile, nenumărate și inacceptabil de lungi.
După ce vineri au fost nevoiți să stea vreme de peste două ore fără energie electrică (din cauza unor lucrări la un transformator), fără a fi anunțați în prealabil, locuitorii blocului G2 de pe strada Vasile Pârvan au rămas fără electricitate de sâmbătă noaptea și până duminică la prânz. Aproximativ 12 ore! De data asta, explodase transformatorul!
Iar cazul de pe Vasile Pârvan nu este izolat. Alte sute de consumatori au stat și stau și la această oră în beznă din cauză că furnizorul de electricitate nu are capacitatea de a asigura un serviciu fără cusur, pe măsura sumelor imense de bani pe care le pretinde cu mâna întinsă în fața noastră, fără a explica niciodată pentru ce!
Sisteme de calculatoare făcute praf, conexiune la internet inexistentă, frigidere și congelatoare pline cu alimente pentru iarnă, scoase din funcțiune (oamenii fiind nevoiți să arunce proviziile și să cheltuie acum sume considerabile pentru noi stocuri), activitatea profesională a nenumărate entități întreruptă, pierderi financiare și relații comerciale cu clienții serios vătămate, unele imposibil de remediat, petreceri stricate, evenimente de familie anulate. Iată doar câteva dintre ravagiile pe care E.ON Moldova le-a pricinuit bârlădenilor în urma întreruperilor de curent masive din ultimele zile.
Alo, aspiranților la Parlament, voi aveți de gând să faceți ceva? Cei vechi nu au făcut nimic!
Zeci și zeci de e-mailuri, telefoane și mesaje am primit pe adresa redacției. Oameni furioși, disperați care și-au strigat indignarea inclusiv pe rețelele de socializare în speranța că vor fi auziți. Nu de cei de la E.ON pentru că, se știe, lor nu le pasă. E un sistem prea complicat și dezinteresat de o relație corectă cu clienții, pentru ca omul de rând să aibă așteptări. Speranța acestuia se îndreaptă către clasa politică, cea care i-a cerșit votul promițându-i o viață mai bună. Pentru că ei, politicienii, prin oamenii care conduc instituțiile statului sunt cei care întrețin această incredibilă bătaie de joc. Bătaie de joc favorizată, evident de lipsa unui sistem concurențial corect, de monopolul pus în mâna unei singure firme.
Ar fi interesant acum, în plină campanie electorală să auzim măcar un politician abordând în fața electoratului problema facturilor umflate la electricitate, a incompetenței furnizorului care-și obligă clientul să-i accepte serviciile neprofesioniste, a contractelor abuzive pe baza cărora E.ON ne taie curentul dacă nu plătim la timp, dar compania nu ne despăgubește cu nimic dacă, din cauza penelor de curent, noi pierdem bani, clienți și afaceri! Doar pentru rezolvarea unor asemenea probleme îi trimitem în Parlament, pe unii încă o tură!
Domnilor aspiranți la un fotoliu de deputat sau de senator, aveți curajul? Vom reveni!