Administrația Județeană a Finanțelor Publice Vaslui informează că site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală pune la dispoziție o serie de servicii electronice printre care și Spațiul Privat Virtual.
Acesta este un serviciu prin intermediul căruia se efectuează comunicarea electronică a informațiilor și înscrisurilor în legătură cu situația fiscală. Acest serviciu poate fi accesat de persoanele fizice care au atribuite un Cod Numeric Personal.
Înregistrarea în Spațiul Privat Virtual se face prin accesarea site-ului www.anaf.ro – Spațiul Privat Virtual/Înregistrare Utilizatori unde se completează online un formular într-o pagină web securizată și din motive de securitate și protecție a datelor personale, trebuie să își certifice identitatea prin indicarea unei informații fiscale cunoscute numai de ANAF și persoana respectivă așa cum este cerută de aplicația informatică, respectiv numărul de înregistrare al unei decizii emise de ANAF pe numele său.
În cazul în care contribuabilul nu este în posesia unei decizii primite anterior de la ANAF, este necesară deplasarea la ghișeul oricărei administrații fiscale, în termen de 10 zile calendaristice de la data înregistrării în Spațiul Privat Virtual pentru verificarea datelor declarate cu cele din actul de identitate. Organul fiscal procedează la aprobarea cererii dacă identificarea fizică a fost realizată cu succes.
Contribuabilii pot transmite organului fiscal, prin intermediul SPV declarația privind veniturile realizate din România (Formularul 200), declarația privind venitul estimat (formularul 220), cererea privind destinația sumei reprezentând 2% din impozitul anual pe veniturile din salarii și asimilate salariilor (Formularul 230), contractele de cedare a folosinței bunurilor precum și diverse cereri și sesizări.
Prin SPV se pot comunica actele administrative fiscale (decizii de impunere, decizii referitoare la obligații de plată accesorii, decizii privind modificarea bazei de impozitare ca urmare a inspecției fiscale, etc.) actele de executare (somații) și alte acte emise de MFP – ANAF în executarea legii, cum ar fi: notificări, înștiințări, aviz de inspecție fiscală etc. De asemenea documentele sau alte acte emise de organul fiscal la cererea solicitantului, cum ar fi: certificate de atestare fiscală, adeverința de venit, certificatul de cazier fiscal și altele asemenea. Informații cu privire la obligațiile de plată ale persoanei fizice, cereri adresate de persoana fizică organului fiscal pentru obținerea unor informații sau documente în legătură cu situația fiscală personală( cerere de informații despre contribuțiile de asigurări sociale declarate de angajatori, solicitarea unei opinii privind aplicarea legislației fiscale, cereri de audiență, sesizări, petiții, reclamații, solicitări de informații publice). Se poate comunica astfel și ,,Buletinul informativ,, care conține informații publice atât cu caracter fiscal, cât și nefiscal dar care sunt de interes pentru contribuabili( anunțuri de valorificare a bunurilor, anunțuri de achiziții de bunuri și servicii, etc).
„Agenția Națională de Administrare Fiscală extinde Spațiul Privat Virtual (SPV) pentru toți contribuabilii. Astfel, pe lângă persoanele fizice și contribuabilii persoane juridice și entități fără personalitate juridică pot opta să primească, prin mijloace electronice de transmitere la distanță, acte administrative fiscale emise în formă electronică de organul fiscal central, precum și alte documente, dacă accesează serviciul Spațiul Privat Privat (SPV)”, a declarat Nelu Sava, șeful Administrației Județene a Finanțelor Publice Vaslui. (G.P)