Șnurul alb-roșu de care este atârnat mărțișorul tradițional sau stilizat are în ultimul timp o tot mai mare căutare în rândul bârlădenilor stabiliți în străinătate. Vânzătoarele de la magazinele ce comercializează mărțișoare spun că au făcut încasări bunicele chiar la începutul lunii februarie, când majoritatea clienților au fost bârlădeni care au dorit să trimită mărțișoare la rudele de afară și la prietenii acestora.
„Pot să vă spun că vânzarea mărțișoarelor a mers destul de bine datorită clienților care vor să le trimită în străinătate. Cei de acolo sunt foarte încântați de șnurul alb-roșu, simbol al primăverii specific României. S-au vândut foarte bine brățările din șnur dar și mărțișoarele obișnuite, atât mai ieftine cât și foarte scumpe”, ne-a declarat vânzătoarea unui magazin din zona centrală.
Anul acesta primăria va organiza pentru prima dată un târg al mărțișorului, ocazie cu care poate bârlădenii vor reconsidera semnificația tradiționalului mărțișor. (Mihaela NICULESCU)