În luna februarie, Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Vaslui a constatat o serie de nereguli la agenții economici.
Inspectorii au descoperit cazuri în care se comercializau produse alimentare cu data limită de consum/data durabilității minimale depășite, dar și comercializarea de legume – fructe depreciate sau comercializare legume și fructe proaspete fără indicarea provenienței și a categoriei calitative. De asemenea se comercializau produse alimentare/nealimentare sau se prestau servicii de alimentație publică în spații neautorizate. S-au identificat agenți economici care comercializau produse fără etichete care să conțină elementele de identificare și caracterizare necesare informării consumatorilor asupra caracteristicilor esențiale ale produselor sau cu acestea incomplete, incorecte sau netraduse în limba română. Comercianții nu afișau prețurile de vânzare sau a prețurilor pe unitatea de măsură. Printre neregulile găsite se mai numără utilizarea de mijloace de măsurare neomologate sau ale căror indicații nu sunt vizibile pentru consumatori. Pentru a scăpa de control, unele magazine nu au respectat orarul de funcționare afișat și au închis.
Drept urmare, s-a dispus oprirea temporară a comercializării pentru produse alimentare și nealimentare în valoare de 59.507 lei, până la eliminarea/remedierea deficiențelor constatate și oprirea definitivă a comercializării și retragerea din circuitul comercial pentru produse alimentare și nealimentare în valoare de 9.662 lei. CJPC Vaslui a desfășurat 199 acțiuni de control pentru verificarea respectării prevederilor legale privind protecția consumatorilor, acțiuni tematice de control și pentru cercetarea reclamațiilor și sesizărilor primite din partea consumatorilor. Pentru încălcarea prevederilor legale din domeniul protecției consumatorilor, au fost sancționați contravențional 150 operatori economici, fiind aplicate 82 amenzi contravenționale în valoare totală de 150.000 lei și 68 avertismente. În această perioadă au fost cercetate și soluționate 35 reclamații primite din partea consumatorilor. În urma cercetărilor efectuate 15 reclamații s-au dovedit a fi întemeiate, șase au fost neîntemeiate, două reclamații au fost redirecționate spre cercetare organismelor competente. Alte șase nu au putut fi soluționate din cauza lipsei elementelor necesare cercetării și șase cu rezolvare amiabilă. (G.P)