Bâlbâiala DelGaz Grid (fostă E-On) continuă. După ce a demonstrat că nu poate gestiona efectele intemperiilor, nu poate remedia avariile în timp util, iar serviciul de mentenanță lasă de dorit, reducerea personalului de la DelGaz continuă să aibă consecințe negative care se manifestă în nemulțumirile tot mai frecvente în rândul populației.
După ce mai multe asociații de proprietari au întâmpinat probleme din partea celor de la DelGaz, unele nerezolvându-se nici după un an, a venit rândul Asociației de Proprietari numărul 2 din Bârlad să se confrunte cu o situație cu care până acum nu a avut de a face. Neatenția celor de la E-On a dat peste cap datele contabile ale asociației după ce consumul precizat în facturile emise nu corespunde consumului real.
„La sfârșitul lunii martie ne-am confruntat cu o situație deosebit de dificilă, care nu s-a produs din vina noastră ci a E-On-ului. Consultând facturile emise am observat că E-On a comis o greșeală care m-a făcut să nu știu cum să le trec în registrul contabil. Asociația de Proprietari 2 are contract cu fiecare scară în parte, fiecare scară reprezentând un punct de consum. Ei bine, dumnealor nu au reușit sa emită niște facturi reale în care consumul de energie să corespundă punctului de consum. În consecință, la unele scări pe factură apare un avans iar la altele un minus.”, ne-a declarat Carmen Palade, administratorul Asociației de Proprietari numărul 2 Bârlad.
Pe o factura emisa pe 28 martie, de exemplu, o scară de bloc mai are de achitat 23,85 lei, când, în realitate, aceasta a achitat în avans 60 lei, având în vedere că pe factura anterioară figura ca fiind plătită în avans suma de 30,45 lei.
Transferul sumelor de la un consumator la altul a pus în dificultate administratorul asociației întrucât nu poate înregistra în evidențele asociației consumuri imaginare. Situația este chiar hilară. Imaginați-vă că pe factura din 28 martie a scării D a blocului B5 figurează la client Asociația de Proprietari numărul 2 din Bârlad, din strada Republicii, iar la adresa locului de consum, strada Burebista din Piatra Neamț. Iritată de situația în care a fost pusă, Carmen Palade a mers la sediul DelGaz Bârlad pentru a cere lămuriri, dar după trei ore de stat și așteptat la ghișeu i s-a spus că trebuie sa se adreseze la Târgu Mureș. Femeia a sunat la sediul DelGaz de la Târgu Mureș, dar cei de acolo i-au recomandat să meargă la sediul din Bârlad. În cele din urmă, după alte două ore de așteptat la ghișeu, administratoarea a fost înștiințată că trebuie să completeze un formular pe care să îl transmită pe mail la Târgu Mureș.
Indignarea reprezentantei Asociației de Proprietari nr. 2 a crescut și mai mult când a trebuit și a doua oară sa stea la coadă deși cei de la DelGaz îi cunoșteau problema, problemă creată chiar de ei.
„Atâta timp cât cei de la E-On sunt cei vinovați de brambureala pe care au făcut-o în facturări, mi se părea normal să nu mai stau la coadă, mai ales că reprezint o persoană juridică și timpul de două ore alocat pentru teren nu pot sa îl petrec stând doar la coadă la E-On pentru a nu primi nici un răspuns concret. Cred că ar trebui făcut ceva pentru ca persoanele juridice să aibă prioritate față de persoanele fizice.”, a mai spus Carmen Palade.
Administratoarea speră ca DelGaz să reglementeze situația pentru care se face vinovată, pentru ca Asociația să facă plățile corect, fiecărui punct de consum revenindu-i consumul real. În acest mod vor putea fi rezolvate și nemulțumirile proprietarilor care au constatat că au de plătit mai mult ca de obicei pentru energia de pe casa scării. (Mihaela NICULESCU)