Est News

Drepturi la replică în loc de răspunsuri clare la problemele delicate ale Spitalului „Beldiman”

Cu toate că ziarul Est News a publicat marți, 10 septembrie, dreptul la replică al conducerii Spitalului „Elena Beldiman” din Bârlad, la articolul privind nemulțumirea unei paciente în legătură cu neefectuarea testării la vaccinul antirabic, mai marii instituției nu au fost mulțumiți.

Aceștia au postat pe pagina de socializare a spitalului dreptul la replică pe care l-au trimis cotidianului nostru și pe care ar fi vrut să îl vadă identic în ziar. Toate cele precizate în comunicat au fost redate în Est News, iar pentru confirmare, cititorii pot compara știrea de marți cu comunicatul ad litteram trimis de spital în aceeași zi.

Iată comunicatul celor de la Spitalul „Beldiman”:

„Având în vedere articolul publicat în ziarul Est News “O bârlădeancă mușcată de câine, indignată că medicii nu i-au făcut testare la vaccinul antirabic, se plânge de dureri de mușchi și oase”, ce susține că echipa medicală din cadrul Spitalului Municipal “Elena Beldiman” Bârlad a administrat vaccinul antitetanic și antirabic fără testare, determinând astfel stare de rău și mialgii, fără ca reporterul Est News să solicite un punct de vedere al specialiștilor în domeniu, facem următoarele precizări:

-reacție inflamatorie locală, mialgii, febră (1 din 10 persoane)

-reacții alergice Â/- tulburări respiratorii (1 din 100 persoane)

-convulsii, encefalopatie (1 din 100.000 persoane)

Menționăm că în Secția de Boli Infecțioase a Spitalului “Elena Beldiman” Bârlad se vaccinează anual în medie 576 de pacienți, fără reacții adverse la vaccinul verorab cu excepția unei singure paciente, ce a prezentat eritem la locul vaccinării.

                                                                                        Conducerea Spitalului Municipal “Elena Beldiman” Bârlad”

De fapt, ceea ce a iritat conducerea spitalului nu e faptul că nu am fi prezentat conținutul dreptului la replică, ci cele precizate la finalul articolului. Adevărurile care sunt pe buzele celor mai mulți pacienți, care, în repetate rânduri, afirmă că medicii nu manifestă empatie și nu colaborează cu pacienții, dor. Și încă foarte tare. Aceasta e durerea conducerii spitalului, care caută să ascundă în „sertarul cu vechituri” realități care nu mai pot continua la nesfârșit în secolul în care ne aflăm. S-au obișnuit să formuleze drepturi la replică de dragul de a ieși în presă, pentru că ori de câte ori sunt întrebați cei din fruntea spitalului despre subiecte delicate, tac mâlc. Tac atunci când îi întrebăm de ce pacienții nu sunt informați în timpul spitalizării asupra stării lor de sănătate, de ce nu li se vorbește frumos atunci când cer să li se spună rezultatul analizelor, de ce nu primesc fișele după o prezentare la UPU, de ce nu li se spune pacienților care sunt efectele secundare ale unor tratamente, de ce cei mai mulți medici dau semne că ar fi mai mult roboți decât oameni. Așteptăm cu interes opinia spitalului, nu eternul lor drept la replică, în legătură cu lipsa de personal și cu mutările ilegale ale asistenților dintr-o secție în alta.

În ciuda încercărilor de intimidare, vom continua să dezvăluim toate neregulile și ilegalitățile care se petrec în spitalul bârlădean, iar pentru asta avem în curs câteva anchete, la care lucrăm de mai multe săptămâni. (Mihaela NICULESCU)

Exit mobile version