de Dănuț CIOBANU
Consiliul Local Vaslui a aprobat o serie de facilități fiscale pentru firmele debitoare la bugetul local. Astfel, societățile care au datorii restante la 31 decembrie 2018 scapă de penalități, dacă își achită obligațiile fiscale. Firmele care nu au bani pentru plata datoriilor pot stinge respectivele debite prin trecerea în proprietatea publică a municipiului Vaslui a unor costrucții sau terenuri.
Consiliul Local (CL) Vaslui a aprobat o hotărâre privind anularea majorărilor de întârziere pentru obligațiile bugetare principale restante la 31 decembrie 2018, datorate bugetului local de către debitori persoane juridice și entități fără personalitate juridică. Acordarea de facilități fiscale pentru contribuabilii persoane juridice este necesară pentru a se evita intrarea în insolvență a firmelor debitoare, cu consecințe grave în plan economic și social. În acest fel, se iau în considerare atât interesele debitorilor de a se redresa economic, cât și cele ale autorităților locale de recuperare a obligațiilor bugetare.
În vederea acordării facilităților fiscale, consilierii locali au mai aprobat o hotărâre privind componența și regulamentul de organizare și funcționare a comisiei pentru analiza și soluționarea cererilor debitorilor care solicită stingerea unor creanțe fiscale, prin trecerea în proprietatea publică a municipiului Vaslui a unor bunuri imobile.
Conform legislației în vigoare, creanțele fiscale administrate de organul fiscal local pot fi stinse, la cererea debitorului, oricând, cu acordul creditorului fiscal, prin trecerea în proprietatea UAT-ului a bunurilor imobile reprezentând construcție și teren aferent, precum și terenuri fără construcții, chiar dacă acestea sunt supuse executării silite de către organul fiscal competent.