de Dănuț CIOBANU
Consiliul Județean Vaslui avertizează grupul de firme care a câștigat licitația pentru tronsonul 3 al drumului strategic, că va rezilia contractul de execuție. În prezent, întârzierile sunt destul de mari, iar dacă în următoarele două luni nu vor fi recuperate, contractul va fi reziliat. Conducerea CJ-ului susține că nu poate risca pierderea finanțării europene, din cauza unui executant care nu își respectă obligațiile contractuale. Proiectul are o valoare totală de 222.001.842 lei, din care finanțarea europeană se ridică la suma de 213.074.058 lei.
Consiliul Județean (CJ) Vaslui va fi intransigent cu firmele de construcții care lucrează la proiectul drumului strategic. Dacă constructorul nu realizează la timp lucrările conform programului asumat, CJ Vaslui nu va ezita să rezilieze contractele respective. În acest context, conducerea județului a lansat un avertisment grupului de firme care urmează să execute tronsonul 3 al drumului strategic că, dacă nu va recupera întârzierile, contractul de execuție va fi reziliat.
Dumitru Buzatu, președintele CJ Vaslui, a spus că singura cerință este aceea ca lucrările se fie realizate la timp și de calitate, pentru ca fondurile europene alocate obiectivului să fie absorbite în totalitate.
”Toate tronsoanele drumului strategic sunt gata pentru a intra în execuție. Avem o întârziere la tronsunul 3 din cauza executantului, pe care tot ne gândim dacă să-l reziliem sau nu. Dar, în orice caz, dacă această întârziere nu va fi recuperată în următoarele două luni noi vom rezilia contractul, pentru că avem nevoie să realizăm acest proiect. Fără nici o reținere îl reziliem!”, a precizat Dumitru Buzatu.
Licitație pe trei loturi
Pentru operativitatea realizării drumului strategic, CJ Vaslui a scos la licitație la pachet proiectarea și execuția. Ofertele au fost depuse până în data de 19 iulie 2018, drumul strategic fiind scos la licitație pe trei loturi: Telejna – Codăești, Laza – Bălteni, Zorleni – Băcani – Poienești.
În urma încheierii procedurii de licitație publică, miercuri, 9 ianuarie 2019, au fost semnate contractele de proiectare și execuție a lucrărilor pentru fiecare lot în parte: lotul 1 – SC SORAGMIN SRL, cu o valoare totală de 50.431.456,26 lei (fără TVA); lotul 2 – SC SORAGMIN SRL, cu o valoare totală de 20.289.528,96 lei (fără TVA); lotul 3 – Asocierea SC TEHNIC ASIST SRL – SC TASS INFRA LOGISTIC SRL – SC PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL – SC DRUM POD INVEST SRL, cu o valoare totală de 65.252.188,16 lei (fără TVA).
”Eu încerc pe tot posibilul de a nu intra în această situație de a rezilia contractul, pentru că sunt consecințe multiple, procese etc. Dar dacă vom fi obligați, nici nu voi sta aici să aștept să piedem bani europeni pentru că un executant nu își asumă sarcinile contractuale. Dacă ai zis că faci proiectul în șase luni, atunci îl faci în șase luni”, a mai spus Dumitru Buzatu.
Start la lucrări!
Lucrările la lotul 2 al drumului strategic vor începe la sfârșitul lunii februarie 2020. De asemenea, din data de 2 martie 2020 vor începe lucrările la lotul 1 al drumului, pentru ca la sfârșitul lunii martie să demareze execuția și la lotul 3 al drumului strategic.
Aplicantul proiectului este CJ Vaslui, care are ca parteneri comunele Zorleni, Băcani, Al. Vlahuță, Poienești, Laza, Bălteni, Ștefan cel Mare, Zăpodeni, Dănești, Codăești și Miclești. Proiectul drumului strategic are o valoare totală de 222.001.842 lei, din care finanțarea nerambursabilă europeană se ridică la suma de 213.074.058 lei, iar suma de 8.927.783 lei este cofinanțarea asigurată de județul Vaslui.
Proiectul ”Reabilitare și Modernizare Drum Strategic Județean Bârlad-Laza-Codăești (DJ 245, DJ 245 M, DJ 247, DJ 246)” are ca sursă de finanțare Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020. Perioada de implementare a investiție este 30 decembrie 2017 – 30 iunie 2022.
Investiția constă în reabilitarea și modernizarea unui număr de patru drumuri județene pe o distanță de 82,649 kilometri; lungime de pistă de biciclete nou construită – 1.710 metri; lungime trotuare pietonale modernizate/realizate – 23.460 metri liniari; stații de transport public construite/modernizate – 24; poduri noi – 7; poduri reabilitate – 6; podețe noi pentru scurgerea apelor -15; înlocuirea podețelor existente cu podețe noi – 127; reparații la podețele existente – 62.